کسب و کار ویژه

بزرگترین معایب وردپرس را بشناسید

بزرگترین معایب وردپرس را بشناسید

وردپرس با نام Love the name شناخته می شود، این وردپرس است. هم برای توسعه دهندگان و هم برای اکثر کاربران. در اینجا قصد داریم آن عشق را از ابعاد دیگر نیز بررسی کنیم، زیرا معتقدیم زیباترین و خوشبوترین گل های دنیا آنهایی هستند که زشت ترین و خطرناک ترین خارها را دارند اما ما آنها را دوست داریم. از این نظر هلگا مورنو نامی شناخته شده است که در سال 2014 برای اولین بار در یک مطالعه مستقل 43 مشکل را برای وردپرس آورده و هر کدام را توضیح داده است. اهمیت این انتقاد از وردپرس در این است که تقریباً همه همکاران هیلگا و اکثر توسعه دهندگان وردپرس در این مورد با او اشتراکاتی داشتند و مهر عقلانیت و اعتبار به این انتقاد دادند. این مقاله همچنین ترجمه ای از نقد هیلگا مورنو از محبوب ترین سیستم انتشار محتوا در تاریخ وب است که برای اولین بار با عنوان طرفداران وردپرس مراقب باشید: معایب عمده استفاده از وردپرس از منبع oneextrapixel منتشر شد. از آنجایی که تاریخ انتشار این مقاله قبل از آپدیت وردپرس به نسخه های 4.1 و 4.1.1 بوده و اکثر انتقادات وارده در آپدیت های جدید وردپرس به نوعی برطرف شده است، بنابراین از ترجمه مواردی که قابل مشاهده نیستند نیز خودداری می کنم. در وردپرس یا از نویسنده اصلی مقاله دیده نشده است، برای صرفه جویی در کلمات و زمان، از موارد و نقدهایی که در حال حاضر در وردپرس و نسخه جدید آن وجود دارد اجتناب و ترجمه کردم و در اختیار فارسی زبانان قرار دادم.

در حالی که همه در حال تعریف و تمجید از وردپرس هستند، تصمیم گرفتیم برای مدتی از جامعه فاصله بگیریم و تاریخچه پروژه وردپرس را به گونه ای دیگر بررسی کنیم و به عنوان یک استثنا به کاستی ها و ضعف های آن نگاه کنیم. اول از همه از همه طرفداران وردپرس می خواهیم که از کلمات ما در این بررسی به عنوان توهین یا تخریب این سرویس محبوب استفاده نکنند. بیایید مستقیماً به سر اصل مطلب برویم: ما با چیزی مانند CMS سروکار داریم که برای آن یک قالب توسعه و تعریف می کنیم. شاید با خود بگویید، آیا انتقاد از چنین سرویس محبوبی که روزانه میلیون ها نفر برای انتشار محتوا و میلیون ها نفر دیگر از آن محتوا استفاده می کنند، فایده ای دارد؟ اما مبحث توسعه وب به محبوبیت و جهت گیری توسعه نمی پردازد، به نقاط ضعف همه چیز بخصوص وردپرس می پردازد و این یکی از جنبه های بارز توسعه وب است.

همچنین اگر قصد طراحی سایت با وردپرس را دارید ما به شما شرکت در دوره آموزش طراحی سایت ژاکت آکادمی در zhaket را توصیه میکنیم.

معایب و ضعف های اصلی وردپرس

1. از دیدگاه ما و سایر توسعه دهندگان و فعالان این حوزه، مهمترین نقطه ضعف وردپرس مسائل امنیتی است که همیشه آن را در معرض خطر قرار می دهد. با توجه به این مشکل و رشد حرفه ای نرم افزارها در سراسر دنیا در مقابل رشد و توسعه وب، این درست است که کاربران همیشه تحت تاثیر قرار خواهند گرفت و این سیستم نیازمند یک مدیر است که همیشه در محل باشد. امنیت از نظر امنیت و اطلاعات در سطح مطلوبی قرار دارد.

2. یکی دیگر از نقاط ضعف وردپرس این است که به درستی پیکربندی نشده است. به عنوان مثال: پیوندهای خصوصی تنها زمانی کامل می شوند که آنها را به صورت دستی تنظیم کرده و با افزونه های SEO تثبیت کنید. منطقی است که پیکربندی های دیگر مانند ضد هرزنامه، وردپرس به شدت پیکربندی شده اند، که می تواند بسیار مفید باشد، اما چیزی که نامشخص است و به عنوان یک نقطه ضعف در نظر گرفته می شود این است که چگونه می توان این گزینه را اختصاصی کرد و نه مجموعه ای. و همه. واقعیت این است که این سیستم برای سازماندهی بسیار شلوغ است و موارد زیادی وجود دارد که باید مشخص باشد.

3. یکی دیگر از نقاط ضعف وردپرس، نحوه نمایش محتوای منتشر شده (بخشی از پیوند ثابتی است که به محتوا بعد از دامنه نگاه می کند) است که بسیاری از کاربران حتی از آن اطلاعی ندارند. این موضوعی است که به راحتی قابل تغییر است، اما در ابتدا مطالب زیادی وجود دارد که می تواند به کاربر نشان داده شود تا از این موضوع مطلع شود و این موضوع اغلب کاربر را شگفت زده می کند.

4. وردپرس از پیکربندی های متعدد (معروف به rezo) استفاده می کند که یک موضوع کاملاً فنی است. اما یک ایده مفید، ذخیره سرورها و ایجاد محیط هایی بر اساس این ویژگی ها است. ما با توسعه دهندگان DeployMint در تماس هستیم.

5. وظایف کلیدی در ویرایشگر وردپرس، مانند ایجاد انواع پست ها و دسته بندی های سفارشی، می تواند شامل نوشتن بسیاری از کدهای فنی پیچیده باشد، که یک CMS می تواند بسیار آسان تر برای استفاده و پیکربندی با رابط کاربری بهتر باشد.

6. آموزش وردپرس متناقض و ناکافی است. اما در حال حاضر حتی اگر از منابع معتبر استفاده کنید، ممکن است در درک حجم آموزش ها دچار مشکل شوید و معمولا زمان زیادی طول می کشد تا مشکل اصلی سایت خود را در انبوهی از آموزش ها پیدا کنید.

7. محتوای وردپرس ناهماهنگ و ناقص است. هنگام استفاده از این سیستم مدیریت محتوا، احتمالاً با صفحاتی روبرو می شوید که اغلب در هنگام مواجهه با نارسایی های آنها به آنها مراجعه می کنید. همچنین این توابع غیرقابل خواندن و تعریف نشده هستند و برای رسیدن به اصل هر موضوع، صاحب سایت را مجبور می کند تا زمان زیادی را صرف تجزیه و تحلیل سورس کدها کند که این امر بدی است که در کل وردپرس دیده می شود. . در جایی گفته می شود که فلان کار شما را به فلان جا و فلان هدف می برد، اما در مورد اینکه بعداً چه می شود و چه اتفاقی می افتد خبری نیست.

8. توسعه دهندگان وردپرس هیچ پشتیبانی رسمی در این زمینه ارائه نمی دهند و بیشتر پشتیبانی توسط جامعه کاربران مشتاق ارائه می شود. نتیجه این است که بسیاری از سؤالات بدون پاسخ می مانند یا در انجمن پشتیبانی وردپرس به صورت نامناسب و نادرست پاسخ داده می شوند.

9. پلاگین ها و ویژگی های آنها برای وبلاگ نویسان آماتور کار نمی کند و اغلب آنها را گیج می کند. بله، اکثر آنها رایگان هستند و این خیلی خوب است، اما اینکه باید تعداد زیادی افزونه را فیلتر کنید و گاهی اوقات نتایج زیادی پیدا کنید تا آنچه را که می خواهید پیدا کنید، نقطه بد این داستان است. مورد دیگر این است که اغلب در این افزونه ها می بینید که مدت زیادی است که این افزونه ها آپدیت و پشتیبانی نمی شوند و بقیه توضیحات کافی ندارند و این تنها پس از فعال سازی می تواند روی سایت یک اپلیکیشن قدیمی تاثیر بگذارد. ، یا سازگاری سایت. خطا در مرورگرها

10. وردپرس هنوز به عنوان یک موتور وبلاگ نویسی شناخته می شود و هنوز به عنوان سازنده وب سایت شناخته نمی شود (اگرچه بسیاری از مراجع و ویژگی های آن در حال تغییر به استانداردهای وب سایت هستند و بسیاری از کدها در حال بازسازی هستند).

بزرگترین معایب وردپرس را بشناسید
بزرگترین معایب وردپرس را بشناسید

11. انعطاف پذیری وردپرس بسیار منطقی است، اما این سیستم تاکنون شکست خورده است زیرا برای افزودن ویژگی های اضافی به شدت به هک ها و کدهای PHP متکی است و ویژگی های آن هک ها می تواند بسیار گیج کننده باشد.

12. به روز رسانی و ارتقاء خودکار امنیتی برای موبایل در وردپرس بد نیست، اما این ویژگی عالی بیشتر یک نفرین است تا یک نعمت. توصیه می کنیم از محیط مدیریت برای غیرفعال کردن قابلیت به روز رسانی افزونه ها و تم ها استفاده کنید، در غیر این صورت وردپرس ممکن است با خطاهای به روز رسانی خودکار مواجه شود.

13. ما بر روی عملکرد وردپرس تمرکز می کنیم. پردازش یک سیستم مدیریت محتوا باید بسیار کند باشد، اما وردپرس به منابع نامحدودی نیاز دارد (اغلب کاربران وردپرس به دلیل استفاده بیش از حد از منابع سرور با مدیران سرور خود درگیری دارند. مترجم). وردپرس اغلب برای استفاده از آن به سراغ تمام منابع سرور می رود، که وقتی پلاگین ها وارد خیابان می شوند و مجبور می شوند از سیستم های قدرتمندی مانند Hostgator یا Bluehost با هاست های قدرتمند استفاده کنند، مشکل ساز می شود.

14. وردپرس بر اساس PHP نوشته شده است. این باعث نگرانی برخی از توسعه دهندگان می شود که برای سرعت بخشیدن به کار خود نیاز به یادگیری سریع PHP دارند.

15. HTML/CSS/JS در وردپرس همگی پف کرده و بزرگ هستند و برای صرفه جویی در CPU باید HTML/CSS/JS minifier را نصب کنید. ویرایشگر WYSIWYG وردپرس همچنین HTML ضعیف و سنگینی تولید می‌کند، در حالی که اکثر مضامین و افزونه‌های وردپرس پف کرده و سنگین هستند.

16. محتوای وردپرس به عنوان یک سرویس بیشتر در مورد صفحات و برگه ها است و کمتر در مورد محتوا است.

17. قالب ها و افزونه های ممتاز و تجاری وردپرس بسیار گران هستند و فاقد پشتیبانی منظم و به موقع هستند.

18. وردپرس دارای ویژگی های بسیار خوبی برای نسخه های موبایل است، اما همین مسئله می تواند برای کسانی که تازه وارد سیستم شده اند، چالش های سئو ایجاد کند.

19. استفاده از وردپرس به معنای مبارزه با پیش فرض ها نیست. وردپرس، مانند تمام پلتفرم های وبلاگ نویسی ساده و کلاسیک، دارای میراث قوی است. این بدان معنی است که می توانید آن را نصب کنید و یک وبلاگ با کارایی بالا در عرض چند دقیقه راه اندازی و اجرا کنید. متأسفانه، این میراث همچنین به معنای داشتن فرمت های پیش فرض در همان زمان است، مانند پست ها، مقاله ها، برچسب ها، صفحات، نظرات. اگر بخواهید این رفتار پیش فرض را تغییر دهید، با مشکل مواجه خواهید شد.

20. ایجاد یک سایت مبتنی بر جامعه بر روی پلتفرم وردپرس، مانند یوتیوب یا فیس بوک، می تواند یک چالش بزرگ باشد.

ژاکت

مرجع وردپرس فارسی و رهبر بازار اولین پلتفرم ارائه دهنده خدمات و محصولات دیجیتال در ایران که با گردهم‌‌‌آوری منابع انسانی توانمند و برجسته بدنبال خلق ارزش برای ذینفعان خود می باشد.
دکمه بازگشت به بالا