عمومیکسب و کار ویژه

بهترین شرکت های ارائه خدمات مالیاتی

خدمات مالیاتی

شاید عموم مردم اطلاع چندانی از خدمات مالیاتی نداشته باشند ولی باید بدانید که قدمت پرداخت مالیات در دنیا به بیش از پنج هزار سال می‌ رسد که از نظر منابع، مشمولان، قوانین و وصول آن از سوی حکومت‌ ها با شکل امروزی تفاوت زیادی داشته است.

امروزه موضوع مالیات در کشور ما جزو مسائل بسیار مهم کلیه فعالان اقتصادی(شخص حقوقی یا شخص حقیقی) و حتی عموم مردم شده است. این امر دارای چند علت مهم می باشد. از مهمترین علت های آن گسترش دامنه های مالیاتی از جمله مالیات بر خانه های خالی، مالیات بر خودرو، مالیات تراکنش های بانکی و… است.

علت دیگر این افزایش اهمیت را می توان در تغییرات مداوم قوانین مالیاتی و کاهش یا حذف معافیت ها و تعیین جرائم سنگینی دانست که بابت عدم انجام یا انجام اشتباه وظایف مالیاتی در زمینه مالیات های مستقیم و غیر مستقیم می باشد.

منظور از مالیات مستقیم مواردی چون مالیات بر املاک، مالیات بر ارث، مالیات بر حقوق، مالیات بر مشاغل، مالیات بر درآمد شرکت ها است و منظور از مالیات های غیر مستقیم مواردی چون حقوق و عوارض گمرکی، مالیات بر ارزش افزوده و دیگر موارد می باشد.

باید متذکر شویم که علاوه بر وضع قوانین جدید به صورت روزانه بخشنامه و آئین نامه های جدیدی از سوی سازمان امور مالیاتی منتشر می شود که نحوه عمل به آنها نیاز به تخصص دارد.

همگی این موارد دست در دست هم موجب گسترش دامنه مشمولان قوانین مالیاتی و حساس شدن بحث مالیات و موجب تخصصی تر شدن این حوزه شده است. در نتیجه تقریبا تمامی افراد جامعه به نوعی به مشاوره مالیاتی از سوی افراد متخصص و شرکت های خدمات حسابداری و خدمات مالیاتی نیازمند شده اند.

در کلیه منابع مالیاتی علاوه بر اصل مالیات، جرائمی نیز بابت عدم انجام یا عدم انجام صحیح وظایف مالیاتی از سوی سازمان امور مالیاتی در نظر گرفته شده است که بعضا موجب خواهد شد که جرائم در نظر گرفته شده حتی چند برابر اصل مالیات باشد.

با توجه به اینکه سیاست ها به گونه ای تعریف می شود که میزان بخشودگی جرائم در سال های آینده رفته رفته کاهش یابد، عمل به وظایف مالیاتی در موعد مقرر و انجام آن به شکل صحیح اهمیت زیادی پیدا کرده است .

چرا به مشاوره مالیاتی نیاز داریم ؟

 

مشاوران مالیاتی همواره به عنوان یک شریک برنامه ریز برای صاحبان کسب و کارها می باشد. مشاوران مالی و مالیاتی افرادی هستند که به اشخاص حقیقی و حقوقی در برنامه ریزی و سازماندهی برای مسائل مالی، پروژه های سرمایه گذاری و پس انداز اشخاص کمک میکنند و برای تصمیم گیری در رابطه با بودجه شرکت ها و موفقیت در رسیدن به اهداف مالی کمک می کنند.

اگر افراد در زمینه قوانین مالیاتی تخصصی نداشته باشند فهم این قوانین و برداشت درست از این بخشنامه ها بسیار سخت خواهد شد. در صورت انجام خدمات مالیاتی مناسب و تنظیم دفاتر و صورت های مالی به درست ترین شکل آن می تواند باعث نجات کسب و کارها گردیده و صاحبان کسب و کار را از پرداخت مالیات مضاعف معاف نمود.

بنابراین عدم شناخت کسب و کارها و شرکت ها از قوانین مالی و مالیاتی باعث هدررفت منابع مالی سازمان ها شده و خسارت های زیادی را به شرکت ها تحمیل خواهد کرد. با استفاده از خدمات مشاوره مالیاتی در کرج و حسابداری موسسه دیگر هیچ ترس و ابهامی از ممیزین مالیاتی و اداره مالیات نخواهید داشت. در صورت استفاده از مشاوره های مالیاتی مناسب، تمامی قراردادها و دفاتر و صورت های مالی شرکت ها به درست شکل ممکن تنظیم و بسته خواهند شد و در اداره مالیات هیچ گونه مشکلی نخواهید داشت. همچنین از معافیت های مالیاتی و تخفیفات دولتی در زمان درست خود آگاهی پیدا خواهید کرد.

در مواقعی که صاحبان کسب و کارها از وکلا و مشاوره مالیات و اجرای مالیاتی موسسات استفاده نکنند ممکن است بعد ارسال اظهارنامه ها و بسته شدن صورت های مالی، ممیزین اداره مالیاتی مبلغ بیش از اظهارنامه را منظور کنند، بنابراین شرکت مجبور خواهد شد برای انجام درست مراحل دادرسی مالیاتی از وکلای حرفه ای و متخصص و مشاوران مالیاتی کارآزموده استفاده نماید تا بتواند درصد موفقیت خود را در هیات های حل اختلاف بالا ببرد.

 

 

مشاوره مالیاتی برای چه اشخاصی قابل استفاده است؟

 

انجام خدمات مشاوره مالیاتی برای همه اشخاص حقیقی و حقوقی  و صاحبان کسب و کارها و هلدینگ ها (تولیدی و خدماتی) برای برنامه ریزی و سازماندهی برای مسائل مالی، پروژه های سرمایه گذاری و پس انداز و برای تصمیم گیری در رابطه با بودجه شرکت ها و موفقیت در رسیدن به اهداف مالی کمک می کنند.

بهترین زمان برای دریافت مشاوره مالیاتی؟

مشاوران مالیاتی همواره به عنوان یک شریک برنامه ریز برای صاحبان کسب و کارها می باشد. اشخاص حقیقی و حقوقی همواره بایستی در برنامه ریزی و سازماندهی برای مسائل مالی، پروژه های سرمایه گذاری و پس انداز اشخاص و برای تصمیم گیری در رابطه با بودجه شرکت ها و موفقیت در رسیدن به اهداف مالی در دنیای امروز از مشاوران مالیاتی کمک بگیرند.

اعمال قوانین و بخشنامه های جدید و قانون مند شدن نظام مالیاتی، باعث شده است که تفسیر این موضوعات برای صاحبان کسب و کار سخت تر شده و ابهامات ایجاد شده و تناقضات در قوانین مالیاتی باعث گردیده که صاحبان کسب و کار در درک و فهم آنها به مشکل بخورند، در مواقعی که صاحبان کسب و کارها از وکیل مالیاتی و خدمات مالیاتی موسسات استفاده نکنند ممکن است بعد ارسال اظهارنامه ها و بسته شدن صورت های مالی، ممیزین اداره مالیاتی مبلغ بیش از اظهارنامه را منظور کنند.

بنابراین شرکت ها مجبور هستند از همان ابتدای امور برای تهیه و تنظیم دفاتر قانونی و در صورت بروز مشکل در مراحل دادرسی مالیاتی از وکلای حرفه ای و متخصص و مشاوران مالیاتی کارآزموده استفاده نمایند تا بتواند درصد موفقیت خود را در هیات های حل اختلاف بالا ببرد.

دکمه بازگشت به بالا