علم و سلامت

تاثیر ویتامین k بر سلامت قلب

گزارشات و نظرات شفاف از STDتحقیقات اخیر توسط محققان استرالیایی نشان داده است افرادی که از رژیم غذایی غنی از ویتامین K پیروی می کنند تا 34 درصد کمتر در معرض ابتلا به بیماری های قلبی عروقی مرتبط با آترواسکلروز هستند.

در این مطالعه، محققان داده های بیش از 50000 فردی را که در مطالعه 23 ساله رژیم غذایی، سرطان و سلامت دانمارکی شرکت کرده بودند، بررسی کردند.

آنها می خواستند بدانند که آیا افرادی که ویتامین K بیشتری مصرف می کنند در واقع کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی مرتبط با آترواسکلروزین هستند یا خیر.

ویتامین K در انواع مختلف غذاها یافت می شود: ویتامین K1 عمدتا در گیاهان سبز، برگ های سبز و روغن های گیاهی یافت می شود، در حالی که ویتامین K2 در گوشت، تخم مرغ و غذاهای تخمیر شده مانند پنیر یافت می شود.

این مطالعه نشان داد که مردانی که بیشترین ویتامین K1 را دریافت کرده‌اند، 21 درصد کمتر به دلیل بیماری‌های قلبی عروقی و آترواسکلروز مرتبط با آن در بیمارستان بستری می‌شوند. ویتامین K2 نیز 14 درصد کمتر در معرض خطر بستری شدن در بیمارستان بود.

مصرف ویتامین K با کاهش خطر ابتلا به انواع بیماری های قلبی عروقی مرتبط با تصلب شرایین، به ویژه بیماری شریان های محیطی همراه است. بیماری شریان محیطی که شریان محیطی را محدود می کند. در این بیماری شریان های مرکزی مانند رگ های قلب یا مغز آسیب نمی بینند.

دکتر دکتر گفت: یافته های این مطالعه نشان می دهد که مصرف بیشتر ویتامین K نقش مهمی در پیشگیری از تصلب شرایین و ترویج بیماری های قلبی عروقی دارد. نیکولا بوندونو، محقق دانشگاه آدیس آبابا و نویسنده این مطالعه.

به گفته محققان، اگرچه تحقیقات بیشتری برای درک کامل این فرآیند مورد نیاز است، اما ما معتقدیم که ویتامین K نقش مهمی در کاهش خطر بیماری‌های قلبی عروقی و دفاع در برابر تجمع کلسیم در شریان‌های اصلی بدن دارد که منجر به کلسیفیکاسیون عروقی می‌شود. .

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا