علم و سلامت

جریمه‌ای که گوگل را مجبور به تغییر سیاست کرد

دادستان کل ایالت این غول فناوری را به کلاهبرداری از کاربران و نقض حریم خصوصی در اوایل سال 2022 متهم کرد.

در نتیجه این تسویه حساب، Google با تغییر رفتار خود، به ویژه نحوه اطلاع رسانی به کاربران در مورد جمع آوری، ذخیره و استفاده از داده های مکان موافقت کرده است.

در ژانویه 2022، کارل راسین (دادستان کل واشنگتن، دی سی) در شکایتی در ژانویه 2022 گفت: گوگل کاربران را گمراه می کند که تصور کنند کنترل جمع آوری و ذخیره داده های مکان خود و همچنین نحوه استفاده از اطلاعات را در دست دارند. . در واقع، کاربرانی که از محصولات Google استفاده می‌کنند نمی‌توانند این شرکت را از جمع‌آوری داده‌ها از مکان خود، ذخیره و کسب سود باز دارند.

دفتر راسینی گوگل را به استفاده از مدل‌های مبهم برای انتخاب‌های سیاستی که در واقع بر فریب دادن کاربران برای انجام اقداماتی که نمی‌خواهند انجام دهند، متهم کرد. به طور خاص، دفتر دادستان ایالت واشنگتن بیان می کند که گوگل همیشه کاربران را تشویق می کند که این ویژگی را در برخی برنامه ها روشن کنند و به آنها اطلاع می دهد که اگر ویژگی جستجوی موقعیت مکانی روشن نباشد، برخی از ویژگی ها به درستی کار نمی کنند. با این حال، راسین و تیمش متوجه شدند که نیازی به ذخیره داده یا برنامه ندارند.

گوگل اعلام کرد که این کار را انجام داده تا کاربران نتوانند گزینه عدم دنبال کردن سایت خود را انتخاب کنند.

حقوق 9.5 میلیون دلاری برای گوگل مبلغ کمی است. در قسمت آخر، آلفابت (شرکت مادر گوگل) در کمتر از 20 دقیقه به این نوع درآمد دست یافت. با این حال، تغییرات ذکر شده در تسویه حساب تاثیر قابل توجهی بر درآمد گوگل خواهد داشت.

کاربرانی که قبلاً امکان ارائه موقعیت مکانی را در تنظیمات خود فعال کرده‌اند، اعلان‌هایی دریافت می‌کنند که نشان می‌دهد چگونه هر تنظیمات را خاموش کنند، داده‌های مربوطه را حذف کنند و چه مدت Google اطلاعات را نگه می‌دارد. داشتن، محدود کردن

کاربرانی که یک حساب Google جدید باز می‌کنند، داده‌های مکان را به‌طور پیش‌فرض جمع‌آوری می‌کنند و گزینه‌ای برای انصراف خواهند داشت.

گوگل باید یک صفحه وب ایجاد کند که حاوی اطلاعاتی در مورد استفاده ها و خط مشی های سایت باشد. این صفحه شامل روش‌های وب برای دسترسی کاربران به مکان‌هایشان و جزئیاتی در مورد چگونگی تأثیر تنظیمات هر مؤلفه بر جمع‌آوری، نگهداری و استفاده از اطلاعات است.

علاوه بر این، گوگل به طور خاص از به اشتراک گذاری اطلاعات موقعیت مکانی کاربران با اشخاص ثالث بدون رضایت صریح آنها منع شده است. این شرکت باید داده های سایت مربوط به دستگاه یا آدرس IP در اینترنت و همچنین فعالیت برنامه را ظرف 30 روز حذف کند.

5858

دکمه بازگشت به بالا