علم و سلامت

“جیمز وب” برای آغاز یک انقلاب علمی آماده می شود

"جیمز وب" شروع به تخمیر انقلاب علمی کنید

جان ماتر، برنده جایزه پرواز و ستاره شناس در مرکز فضایی گودارد ناسا، می گوید: «ابزارهای تلسکوپ اکنون جالب هستند.

برای اینکه یک ابزار وب مادون قرمز بتواند ظرافت‌های کهکشان، منظومه شمسی، سیارات و سایر اجرام را بررسی کند، باید بسیار خنک باشد، و این ماده می‌گوید که فوتون‌های منفرد (ذرات نور) اکنون شروع به مشاهده می‌کنند. کارآگاهان تلسکوپ او گفت: “تصویر نیست، اما به زودی نشان خواهیم داد، اما امیدواریم که باشد.”

مواد این سفر حماسی می‌گوید: «در این نقطه، تلسکوپ به نیروهای گرانشی مختلف اجازه می‌دهد تا در مکانی دورافتاده، که نقطه لاگرانژ L2 نامیده می‌شود، به وب برسد. فضا را با حداقل مصرف بچرخانید.

وی افزود: حدود پنج ماه پیش، وب برنامه‌های علمی بلندپروازانه‌ای را راه‌اندازی می‌کند که همه جنبه‌های اخترفیزیک را شامل می‌شود، اما باید به زودی دوره دقیقی را پشت سر بگذارد.

در حال حاضر، اقدام کلیدی این است که اطمینان حاصل شود که 18 عنصر شش ضلعی با آینه اصلی مبارزه می کنند. Matter توضیح می دهد: “در حال حاضر آنها مانند 18 تلسکوپ مجزا عمل می کنند، اما آنها فقط باید به اعماق کیهان به عنوان یک آینه نگاه کنند.”

ابتدا باید تصاویری را پیدا کنیم که هر 18 شش ضلعی مختلف را تشکیل می دهند، سپس باید بفهمیم کدام یک است، و سپس شروع به ارسال پیام به موتورهایی کنیم که آنها را به اطراف حرکت می دهند تا در جای خود قرار گیرند. گفت: تسلیم شو در نهایت، آنها را برای ایجاد یک تصویر واضح و زیبا با یک دوربین مادون قرمز نزدیک تراز می کنیم. سپس باید به سه ساز دیگر مانند دستگیره نگاه کنیم.

یک ساز، که حتی معکوس هم نیست، یک ساز مادون قرمز میانی است. بنابراین این روند هنوز شروع نشده است. این ابزار حدود چهار ماه پس از راه اندازی آماده خواهد شد، در حالی که ابزارهای دیگر تا دو ماه پس از راه اندازی در دسترس خواهند بود. ماتر گفت: “ما آماده ایم اولین رویداد خود را تابستان آینده اعلام کنیم.”

این مطالب می گوید که تصاویر تولید شده در وب، از آنجایی که آنها بیشتر در طیف مادون قرمز هستند، با تصاویر موجود در تلسکوپ فضایی هابل که از برابری های نور مرئی و فروسرخ متفاوت استفاده می کند، متفاوت خواهد بود.

او توضیح داد: «ما می‌توانیم از پرافرارد برای دیدن ابرهای غبارآلود در داخل و خارج استفاده کنیم، زیرا گردش مادون قرمز به جای پرش دانه‌ها و غبار وجود دارد.» به عبارت دیگر، وب قادر خواهد بود به اعماق ابری از غبار، که در آن سیارات خورشیدی شکل می‌گیرند، یا در قلب کهکشان‌های غبارآلود نگاه کند. این تصاویر زیبا و متنوع خواهند بود.

به آن «نخستین موشک‌های روی اجرام خورشیدی، مانند قمر مریخ یا مشتری»، «اروپا» می‌گویند که هدف اکتشافات روباتیک بیش از دهه 2030 و پس از آن، «ماده» است. سپس به سیاراتی به اندازه زمین، ستاره‌های «کوتوله M» که می‌توانند با توجه به محیط اطرافشان قابل سکونت باشند، نگاه خواهد کرد.

کول می‌گوید: «وب که به دنبال زندگی در دورافتاده‌ترین نقاط جهان است، نمی‌تواند پاسخ‌های قطعی به ما بدهد، اما می‌تواند اشاره‌ای داشته باشد.»

او در مورد بازرسی سیارات زمینی برای یافتن نشانه های متوسط ​​حیات گفت: ما نمی خواهیم با این رصد اکسیژن ببینیم، این بسیار دشوار است. بله، ما به دنبال کار درستی نیستیم که بتوانیم انجام دهیم، اما مشتاقانه منتظر دیدن بخار آب در جو سیارات کوچکتر هستیم.

ماتر در پاسخ به سوال دیگری گفت: وب می‌تواند به شناسایی ستارگان در خوشه‌های کروی کمک کند، که به ما در درک سن ستارگان و تکامل کل جهان کمک می‌کند.

نمونه های دیگر از تحقیقات آتی که او به آنها اشاره کرد شامل مشاهده منظومه های خورشیدی در ابرها یا ابرهای گازی و استفاده از ابرنواخترها برای تخمین سرعت انبساط کیهان است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا