علم و سلامت

نخستین کهکشانها مشت شان را برای جیمز وب باز می کنند

این هفته، تیم عملیات جیمز وب به ابزارهای NIRCam، NIRISS و NIRSspec چراغ سبز نشان داد که هفت حالت از 17 حالت طراحی شده برای عملکرد کامل تلسکوپ فضایی جیمز وب هستند.

NIRCam ابزاری در تلسکوپ فضایی جیمز وب است که دو عملکرد اصلی دارد. این دستگاه به عنوان یک دستگاه تصویربرداری با طول موج 0.6 تا 5 میکرون و یک حسگر جبهه موج برای تکمیل بخش 18 آینه ها به عنوان یک آینه منفرد عمل می کند. به عبارت دیگر، این دوربین ابزاری برای ارائه اطلاعات برای تراز کردن 18 بخش از آینه اصلی است و در عین حال یک دوربین مادون قرمز با 10 برگ جیوه-کادم زمین (HgCdTe) و تک فایل ارائه می شود. وضوح آرایه 2048 در 2048 پیکسل است.

ابزار FGS-NIRISS همچنین در تلسکوپ فضایی جیمز وب (JWST) گنجانده شده است که حسگر کنترلی و ابزار علمی را با تصویر مادون قرمز نزدیک و طیف‌سنجی ترکیب می‌کند. این ابزار توسط آژانس فضایی کانادا (CSA) طراحی و طراحی شده است. توسط Honeywell به عنوان بخشی از یک پروژه بین المللی برای ساخت یک تلسکوپ مادون قرمز فضایی بزرگ با ناسا و مرکز فضایی اروپا توسعه یافته است. FGS-NIRISS نور را از 0.8 تا 5.0 میکرون تشخیص می دهد و دارای چهار حالت بازرسی است.

ابزار NIRspec یکی از چهار ابزار علمی است که با تلسکوپ فضایی جیمز وب پرواز کرده است. NIRspec یک طیف‌سنج چند جرمی است که می‌تواند همزمان تا 100 جرم فروسرخ مانند ستاره‌ها یا کهکشان‌ها را تا طیف‌های با وضوح پایین، متوسط ​​و بالا اندازه‌گیری کند. مشاهدات نیز در طول موج 0.6 میکرومتر تا 5.0 میکرومتر انجام می شود. علاوه بر این، طیف‌سنجی از منابع جداگانه، مانند واحد میدان انتگرال (IFU) برای طیف‌سنجی، دارای نیروهای سه‌بعدی است. این دستگاه توسط آژانس فضایی اروپا طراحی و توسط شرکتی به نام آستریوم ساخته شده است.

تلسکوپ فضایی جیمز وب بر کهکشان های پیشرو تمرکز دارد

اطلاعیه اخیر ناسا آماده سازی MIRI’S MRS و چشم انداز به اشتراک گذاری اطلاعات مهندسی با آن را تشریح کرد.

کلمه “MIRI” به معنای ابزار مادون قرمز متوسط ​​است که با “MIRI MRS” و “حالت طیف‌سنجی وضوح رسانه” مرتبط است.

آلوارا لابیانو و دیوید لا، هر دو محقق تلسکوپ فضایی، می‌گویند: «حالت MRS یکی از پیچیده‌ترین حالت‌های تلسکوپ جیمز وب است که شامل طیف‌سنجی میدانی یکپارچه است که اطلاعات طیفی و فضایی را نمایش می‌دهد». این امکان دید را برای کل محوطه فراهم می کند. همزمان.

آنها همچنین سه جعبه طیف‌نگار «داده‌بعدی» را اضافه می‌کنند که در آن هر پیکسل در تصویر حاوی یک طیف منحصر به فرد است. این طیف‌نگارها قوی‌ترین ابزار برای مطالعه ترکیب و سینماتیک اجرام نجومی هستند، زیرا مزایای تصاویر و طیف‌سنجی سنتی را ترکیب می‌کنند.

ابزار “MRS” به عنوان راه حلی برای حفظ طول موج تقسیم شده با حفظ حداقل اختلاف طول موج قابل تشخیص طراحی شده است. لاو و لابیانو در پستی گفته اند: “این ابزار به اندازه کافی قدرتمند برای مشاهده ویژگی های اتمی و مولکولی کلیدی در محیط های مختلف است و می تواند انتشار هیدروژن را در بالاترین پتانسیل خود از چند کهکشان اول مطالعه کند.”

ترازهای کیفیت تصویر را برای “MIRI’s MRS” مشخص کنید

لا و ​​لابیانو می‌گوید: «در انتقال به طول‌موج‌های طولانی‌تر، این ابزار خواص مولکولی هیدروکربن‌ها را در کهکشان‌های تقریباً غبارآلود بررسی می‌کند و طیف‌های درخشان عناصری مانند اکسیژن، آرگون و نئون را که می‌توانند درباره کروماتوگرافی گازی آن‌ها به ما توضیح دهند، بررسی می‌کند. او اطراف را می شناسد.

آنها افزودند: «در فواصل دورتر از زمین، MRS نقشه‌هایی از ویژگی‌های طیفی یخ و مولکول‌های آلی ساده در سیارات غول‌پیکر در منظومه شمسی و در مدارهایی که سیارات را در اطراف ستاره‌های دیگر تشکیل می‌دهند، تولید خواهد کرد.

از آنجایی که کیفیت تصویر و تراز فضایی سیستم‌های داده چندگانه به خوبی برنامه‌ریزی شده است، تیم طیف‌سنجی MIRI روی ابزار کالیبر کار خواهد کرد، که لا و لابیانو می‌گویند شامل چندین مرحله برای محدود کردن طول موج و وضوح است. طیف خط مستقیم در هر دوازدهمین فیلد به عنوان “جیمز وب” مشاهده می شود.

دو دانشمند گفتند: “ما وضوح طیفی استثنایی MRS را با کسر کوچکی از طیف های به دست آمده از مشاهدات مهندسی اخیر هسته کهکشانی فعال در کهکشان سیگرت NGC 6552 نشان می دهیم.” هنگامی که MRS آماده شود، نقشی حیاتی در برنامه علمی خواهد داشت که یکی از اولین پروژه‌های تلسکوپ فضایی جیمز وب در خدمات نجوم را تکمیل می‌کند و تنها ظرف چند هفته ادامه می‌یابد.

46

دکمه بازگشت به بالا