علم و سلامت

درخواست کمک ستادمبارزه با مواد مخدر از خیران برای ساماندهی معتادان متجاهر

به گفته دکتر شفاف اسکندر مؤمنی صبح امروز در بازدید از مرکز مراقبت، درمان و کاهش تلفات ماده 16 معتاد (برادری) واقع در شهرستان ملارد در غرب استان تهران گفت: ساماندهی معتادان یک چیز است. جمهوری دومینیکن نیز بر اولویت های اولیه در زمینه مبارزه با مواد مخدر تاکید ویژه دارد و دستور کامل در راستای تحقق این امر است.

وی با اشاره به اهمیت دوره های آموزشی گفت: پس از طی مراحل، دوره های آموزشی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و این دوره ها در کانون اخوان برگزار می شود.

دبيركل تصريح كرد: افرادي كه پس از سم زدايي و شروع اقدامات زماني و رواني در اين مراكز حضور دارند، در حال فراگيري مهارتهايي هستند كه بر مبناي مجموعه اي از اين تكنيك ها، محصولاتي كه خارج از مركز سازماندهي مي شوند و نيز بخشي از فرايند آن هستند. ” اینها به شما بازگردانده می شود.

فیدلیس گفت: یعنی اگر مزایده را اداره کرده باشد و تخصص نداشته باشد، درمان به تنهایی کافی نیست. به همین دلیل توانمندسازی این افراد بخش مهمی از درمان است و مهم ترین چیز آموزش و بازگشت به جامعه است.

وی گفت: این مجموعه برای ایجاد اشتغال کافی نیست و خیرین می توانند در این شرایط نقش بسیار مهمی داشته باشند، زیرا تنها دولت نمی تواند این مشکل را حل کند و دسترسی اجتماعی در این زمینه بسیار مهم است باید در کارهای خیر مشارکت کنند. .

به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر دبیرکل سازمان ملل در پایان گفت: یکی از مهم ترین موارد مراقبت و راهنمایی معتادان پس از درمان است که خانواده های زیادی را درگیر خود می کند و از همه معتادان می خواهیم به جامعه بازگردند و در این راستا مبارزه با مواد مخدر تلاش وزارت بهداشت و درمان برای بازگرداندن جامعه معتاد

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا