علم و سلامت

روشی جدید در شناسایی بیمارانی که بعد عمل جراحی درد شدید دارند

تی تی آنلاین/ خراسان رضوی روش جدیدی که در دانشگاه بیرمنگام انگلستان ابداع شده است، قطعاً می تواند بیمارانی را که به احتمال زیاد از درد شدید پس از عمل رنج می برند، شناسایی کند.

به گزارش مدیکال نت، این روش به پزشکان اجازه می دهد تا داروهای بیشتری را برای پیشگیری از بیماران آسیب پذیر در حین جراحی تجویز کنند. این ممکن است به این معنی باشد که بیمار کمتر در طول دوره بهبودی درد شدید را تجربه می کند و احتمال کمتری دارد که علائم مزمن را تجربه کند.

در یک مطالعه آزمایشی، محققان نشان دادند که چگونه می‌توان از EEG برای اندازه‌گیری فعالیت مغز در بیماران تحت عمل جراحی قفسه سینه (یک روش جراحی بزرگ برای نزدیک شدن به قفسه سینه در حین جراحی) استفاده کرد.

قبل از جراحی، تیم بیمار امواج آلفا (سیگنال های مغزی از هشت تا 14 هرتز) را اندازه گیری کردند. سپس بیش از 72 ساعت پس از جراحی، از بیمار خواسته شد که از یک تا 10 مقیاس درد ترسیم کند. محققان توانستند ارتباط واضحی بین امواج آلفا و پاسخ آنها به درد نشان دهند. محققان دریافتند کسانی که امواج آلفای آنها زیر 9 هرتز در نوسان است، نسبت به درد شدید پس از عمل بسیار آسیب پذیرتر هستند.

دکتر دکتر می گوید: «تجربه داشتن درد پیچیده و ذهنی است، اما واضح است که امواج آلفا نشانه مطمئنی از شدت دردی است که فرد تجربه خواهد کرد. علی مظاهری، مرکز سلامت مغز انسان و مدرسه. در روانشناسی در دانشگاه بیرمنگام. این امواج نشانگر زیستی اطلاعات واقعاً ارزشمندی را ارائه می‌دهند که می‌توان از آن برای جلوگیری از تبدیل شدن درد به مشکل در درمان پس از ایجاد آن و داشتن مشکلات بالقوه جدی و مزمن استفاده کرد.

این مطالعه توسط سامانتا میلارد، یکی از اعضای مرکز سلامت مغز انسان، با همکاری محققان موسسه التهاب و پیری و بیمارستان های دانشگاه بیرمنگام انجام شد. 16. این مطالعه شامل جراحی برای درمان بیماران سرطان ریه بود.

امواج آلفای اندازه‌گیری شده قبل از جراحی می‌تواند دقت قبل از جراحی را با امتیاز 100 از 10 یا 7 بیمار که درد پس از جراحی بالاتری را گزارش کرده‌اند، پیش‌بینی کند.

در حالی که برای تعیین ماهیت دقیق پیوند بین امواج آلفا و درد به کار بیشتری نیاز است، تیم بر این باور است که این ارتباط با ویژگی‌های خاصی در مغز، مانند پیام‌های یک اتاق انتقال حسی در محور مرکزی مغز مرتبط است. به حواس . از آنجایی که تالاموس تا حدودی توسط امواج آلفا تنظیم می شود، محققان معتقدند که فرکانس آنها مستقیماً تعادل بین سیگنال های درد و مسیرهای سرکوب کننده را منعکس می کند.

فن گائو اسمیت، استاد بیهوشی، مراقبت های ویژه و درد در موسسه التهاب و پیری در دانشگاه بیرمنگام گفت: امواج آلفا واقعا خاص و دقیق بودند. با استفاده از این روش می توانیم پیشرفت واقعی در مدیریت درد داشته باشیم. نه تنها در جراحی، بلکه در درمان های دیگر، مانند شیمی درمانی، که هم پزشکان و هم بیماران را قادر می سازد تا انتخاب های آگاهانه ای داشته باشند.

موسسه التهاب و پیری دانشگاه بابو نادو و مشاور آکادمی جراحی قفسه سینه گفت: “درد مزمن برای بیمارانی که پس از جراحی درد شدید شدید را تجربه می کنند نسبتا شایع است.”

این تحقیق توسط مرکز پزشکی سرطان تجربی انجام شده است. در مرحله بعد، تیم امیدوار است این روش را در گروه بزرگتری از بیماران آزمایش کند و به بررسی رابطه بین امواج آلفا و چگونگی ایجاد درد مغز ادامه دهد.

Impover Therapy، یک شرکت تولیدی در دانشگاه بیرمنگام و دانشگاه مریلند در بالتیمور، با همکاری با Kinsman، از این دارایی معنوی برای اجرای دیجیتال درمانی برای کاهش حساسیت و تسکین درد مزمن استفاده می کند. این شرکت قصد دارد با ایجاد دستگاهی که می تواند احساس درد را اندازه گیری و اصلاح کند، گزینه های مدیریت درد مزمن را در خانه گسترش دهد.

این یافته ها در مجله British Journal of Anesthesia منتشر شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا