علم و سلامت

شواهدی از اولین جراحی جمجمه در ۲۰۰۰ سال پیش!

موزه می گوید: جمجمه موجود در مجموعه موزه، جمجمه مردی است که با جمجمه شکسته و شکسته درگیر شده بود و برای ترمیم شکستگی جمجمه آهنی کاشته شد.

شواهدی از اولین جراحی جمجمه در 2000 سال پیش!

کارشناسان می گویند که این مرد از عمل جراحی جان سالم به در برد و جمجمه او اکنون نشانه مهمی برای توانایی افراد مسن برای انجام جراحی پیشرفته است.

جمجمه مورد بحث نمونه ای از جمجمه سرباز پرویی است که دراز است، زیرا اعضای آن قبیله عمدا با بستن سر کودکان خردسال، سر نوزادان را بد شکل می کردند و یا حتی سر آنها را بین دو چوب بلند قرار می دادند. دلایل متعددی برای گسترش جمجمه ارائه شده است، زیرا این روشی برای توصیف سواد رسانه ای در جامعه است.

یک مطالعه در سال 2018 که در مجله Current Anthropology polls منتشر شد، در فرهنگ‌هایی از مایاها تا هون‌ها یافت شد و مشخص شد که نمادی از وقار و وقار در گروه‌هایی در سراسر جهان است.

سر یک جمجمه بلند است که پس از بازگشت یک جنگجوی پرویی از نبرد با جراحی ظاهر می شود و تخمین زده می شود که قدمت آن به حدود 2000 سال می رسد، که یکی از برجسته ترین و قدیمی ترین آثار در موزه تاریخ طبیعی اوکلاهاما است. در عرض- .

کارشناسان می گویند ما جمجمه زیادی در این ناحیه نداشتیم، اما می دانیم که او از عمل جراحی جان سالم به در برده است. با توجه به شکستگی استخوان اطراف محل ترمیم با این قطعه آهن، می توان مشاهده کرد که فلز و استخوان های شکسته به طور محکم روی هم انباشته شده و با دست ساخته شده اند.

این جمجمه در ابتدا در یک مجموعه موزه خصوصی قرار داشت، اما در سال 2020 پس از افزایش علاقه عمومی به دلیل پوشش خبری درباره کشف آن، رسماً رونمایی شد.

منطقه ای در پرو که جمجمه در آن کشف شد مدت هاست برای جراحانی که روش های پیچیده ای را برای درمان شکستگی جمجمه کشف کرده اند شناخته شده است.

در آن زمان چنین صدماتی به دلیل استفاده از موشک هایی مانند تیر و کمان در جنگ رایج بود.

جراحان در آن زمان، بدون استفاده از روش‌های بیهوشی یا استریلیزاسیون مدرن، پس از عمل جراحی، سوراخی را در جمجمه انسان در داخل بدن انجام داده و ترمیم کردند.

البته آهن برای استفاده ناشناخته است، زیرا به طور سنتی از نقره و طلا برای این نوع عملیات استفاده می شد.

46

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا