علم و سلامت

عکسl حشراتی که ناپدید می‌شوند!

به گزارش خبر اخبار آنلاینمقایسه بین روش های مختلف استتار نشان می دهد که به نظر می رسد استتار برخی از اشیاء را در محیط عمدتاً پنهان نگه می دارد.

استتار عموماً برای شکار شکارچیان دشوار مؤثر است، زمان جستجو را تا بیش از 62 درصد افزایش می دهد، حمله آنها را تا بیش از 27 درصد کاهش می دهد و به شکار کمک می کند تا از شکارچیان تا 300٪ فرار کند.

یک حشره استتار شده به سادگی با محیط اطراف خود ترکیب می شود، اعم از کف اقیانوس، کف جنگل، برگ یا پوست درخت. گاهی اوقات استتار حشرات آنقدر قوی است که به نظر می رسد حیوان ناپدید می شود!

چاپستیک

عکس حشرات ناپدید شدن!

این حشرات همانطور که از نامشان پیداست شبیه شاخه ها یا درختان هستند و برخی از گونه هایی که در مناطق گرمسیری زندگی می کنند شبیه به برگ هستند. آنها به طور پراکنده روی زمین به جز در پاتاگونیا و قطب جنوب یافت می شوند. وقتی از حرکت باز می ایستند، مانند زمانی که احساس می کنند یک شکارچی نزدیک است، دیدن آنها تقریبا غیرممکن است. بیش از 300 گونه از این نوع حشره وجود دارد و طول آنها از 0.5 اینچ تا 12 اینچ متغیر است.

عنکبوت خرچنگ

عکس حشرات ناپدید شدن!

عنکبوت خرچنگ به این دلیل نام خود را گرفته است که پاهای جلویی دارد و مانند یک خرچنگ کوچک به دور خود می پیچد. بیش از 2000 گونه عنکبوت خرچنگ وجود دارد و آنها در سراسر جهان زندگی می کنند. به آنها عنکبوت گل نیز می گویند زیرا گاهی روی گل ها می نشینند و منتظر آمدن طعمه هایی مانند پروانه ها یا دیگر گرده افشان ها هستند. سپس منتظر او بودند. اندازه آنها از حدود 0.16 اینچ تا 0.3 اینچ متغیر است.

برخی از گونه‌های عنکبوت خرچنگ می‌توانند تغییر رنگ دهند، مانند رنگ گلی که روی زمین دارند. این گونه از عنکبوت گاهی اوقات رنگ طعمه خود را تغییر می دهد. عنکبوت های دیگر خرچنگ رنگ پوست درخت یا مدفوع پرندگان را تقلید می کنند. در برخی از گونه های عنکبوت خرچنگ، جنس ماده چندین برابر نرها بزرگتر است.

برگ آخوندک خشک شد

عکس حشرات ناپدید شدن!

مانتیس برگ خشک نام رایج گونه ای از آخوندک است که شبیه برگ خشک شده و افتاده است. به دلیل ظاهر غیرمعمولش به عنوان حیوان خانگی نیز نگهداری می شود!

گفته می شود، استتار فوق العاده چشمگیر آنها به آنها کمک می کند از شکارچیان پنهان شوند، اما همچنین به آنها اجازه می دهد تا شکارچی باشند.

برگ پروانه خشک شد

عکس حشرات ناپدید شدن!

زیر بال های این پروانه یک اثر هنری واقعا شگفت انگیز است. آنها شبیه یک برگ مرده هستند، با شکل خاص خود، رنگ محو شده، لکه ها و رگه ها، حتی لبه های دندانه دار. در همین حال، قسمت بالایی بال‌های حشرات رنگ‌های روشن و بیشتر شبیه پروانه‌ها را نشان می‌دهد.

227227

دکمه بازگشت به بالا