اقتصادی

مصوبه شورای عالی امنیت ملی درباره برخورد با مشترکان پرمصرف گاز ابلاغ شد

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با صراحت اعلام کرد که بخش خانگی و تجاری منبع اصلی گاز است، بخشنامه مصوب شورای عالی امنیت ملی مبنی بر برخورد با مصرف بالای مشترکان دولتی و هزینه های گزاف و گزاف را ابلاغ کرد. به صورت عمومی و خصوصی

به گزارش تی تی آنلاین، به نقل از شرکت ملی گاز ایران، مجید چگانی در نشست جامع با مدیرعامل شرکت های گاز استانی سراسر کشور که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، بر دستورالعمل های وزارت نفت در خصوص پایداری تامین سوخت زمستانی با بیان اینکه این نشست با هدف ایجاد تمهیدات لازم برای حفظ پایداری گاز در بخش خانگی و تجاری برگزار می شود، گفت: استانداران استان ها موظفند با قطعیت از فعالیت های روزانه خود اقدام و گزارش فعالیت دهند. اتلاف گاز یا مصرف بی رویه گاز در ادارات دولتی و مجتمع های مصرفی خصوصی، بر اساس مصوبات ابلاغی، گزارش اجرای این مصوبه را ارائه کند.

وی افزود: شمول این ابلاغیه شامل کلیه دستگاه های دولتی و خود شرکت ملی گاز ایران و شرکت های تابعه می شود. اگر هر یک از آنها به مصرف غیرضروری و پرمصرف بیفتد، گاز مانند سایر مجتمع های دولتی و غیردولتی قطع می شود.

معاون وزیر نفت بر اولویت شرکت ملی گاز ایران برای گازرسانی به منازل و حفظ پایداری گاز مشترکان داخلی تاکید کرد. از نظر تجاری برای خدمت به بخش های مختلف مصرف گاز ضروری است.

چگانی برای مصرف بی رویه و زیاد گاز در بخش های دولتی و غیردولتی که شامل بخش های گاز است، تصریح کرد: این موارد در مفاهیم و دستورالعمل ها به شرکت های تابعه توضیح داده شده است، اما به طور خاص می توان به مقداری آب اشاره کرد. وی خاطرنشان کرد: برای هر یک از ملاحظات اعمال شده از مجموعه های تفریحی شامل استخر، جکوزی در محیط باز و روستاها و باغ ها و مراکز تجاری استفاده شد.

وی هشدار داد: در مدیریت مصرف گاز در فصل سرما نیازمند هماهنگی و همکاری همه نهادهای مسئول هستیم که علاوه بر تشویق نهادهای اطلاع رسانی مانند صدا و سیما با توجه به اینکه این اطلاعیه مورد تایید معظم له قرار گرفته است. خط مشی امنیت ملی به عنوان دستور سطوح بالاتر برای کلیه خدمات دولتی در نظر گرفته شده است و از این رو انتظار داریم مدیران استانی در تمامی سطوح با مدیران شرکت های گاز استان همکاری لازم را داشته باشند تا انشاالله خواهد بود. هیچ گونه مزاحمتی برای دریافت پمپ بنزین در کشور و حمایت از خانه های مردم ما وجود نخواهد داشت.

پیام پایانی

دکمه بازگشت به بالا