علم و سلامت

جیمز وب در مسیر کشف حیات فرازمینی

به گزارش تی تی آنلاین و به نقل از اسپیسجیمز وب می تواند امکان حیات زمینی را بسیار دقیقتر از سایر ابزارها بررسی کند.

به گفته ناسا، تلسکوپ فضایی جیمز وب یک گام به ارائه بهترین اطلاعات در مورد پتانسیل حیات در سیارات خارج از منظومه شمسی نزدیکتر شده است.

مرکز تحقیقات دره سیلیکون ناسا در مرکز تحقیقات ایمز در کالیفرنیا قصد دارد اولین منظومه شمسی منظومه شمسی را با استفاده از مرکز فضایی جیمز وب مطالعه کند.

به طور طبیعی، همانطور که گسترش سیارات در دست مطالعه است، تنوع نیز در حال مطالعه است. ناتاشا باتالیا، محقق چندین نرم افزار جیمز وب و دانشمند مرکز تحقیقات ایمز ناسا، گفت: «تنوع سیارات یافت شده در کهکشان به مراتب بیشتر از تنوع سیارات منظومه شمسی است. در منظومه شمسی ما منظومه های خورشیدی در سنگ و گاز بیرون داریم، اما می بینیم که بیشتر منظومه شمسی در واقع مقداری واسطه است.

این تیم سیاره های بالتالیا 11 را به این ترتیب کاوش خواهند کرد. هدف اصلی آنها این است که بفهمند این سیارات فراخورشیدی چگونه شکل گرفته و توسعه یافته اند تا ببینند آیا چنین سیاراتی دارای جو هستند یا جایی که حیات وجود دارد.

توماس گرین، ستاره شناس مرکز تحقیقات ایمز، می گوید: جو سیاره برای امکان حیات آن گونه که ما می شناسیم ضروری است. ما ابزارهای جیمز وب را توسعه دادیم تا اطلاعاتی را در اختیار ما قرار دهد که نه تنها جو سیارات را شناسایی می کند، بلکه تعیین می کند که چه هستند.

انتظار می رود جیمز وب اطلاعاتی در مورد منظومه شمسی که TRAPPIST-1b نامیده می شود جمع آوری کند. اگرچه اطلاعات در مورد این سیاره محدود است، اما واضح است که “TRAPPIST-1b” عمیق ترین سیاره در منظومه آن است و مدارهای آن ستارگان میزبان کوچک، خنک و کوتوله در نزدیک ترین فواصل هستند. با اطلاعات ارائه شده توسط جیمز وب، او می تواند اطلاعات بیشتری در مورد این سیاره و اینکه آیا این سیاره پتانسیل ایجاد میهمان نوازی را دارد نشان دهد.

ناتاشا بالتالیا در حال جستجوی پنج سیاره فراخورشیدی است که دو سیاره آن‌ها TRAPPIST-1h و TRAPPIST-1e نامیده می‌شوند. همچنین مشخص است که سیارات “TRAPPIST-1e” در منطقه قابل سکونت آن منظومه قرار دارند.

در پایان، در پایان رصد جیمز وب، می توان مشخص کرد که آیا این سیارات دارای اتمسفر هستند و اگر چنین است، جو آنها چگونه است.

هنوز چیزهای زیادی برای کشف از زمین وجود دارد، چه رسد به منظومه شمسی. اما یادگیری بیشتر در مورد منظومه شمسی می تواند به ما در درک زمین قابل سکونت کمک کند و ما را به راه ها و مسیرهای بهتری برای اکتشاف فضا هدایت کند.

46

دکمه بازگشت به بالا