علم و سلامت

چرا علائم امیکرون ملایم‌تر از دلتاست؟

آمیکرون یک ویروس پرتاب کننده Sars-Coviri 2 است که به دلیل علائم خفیف‌تر آن نیز «نوعی خفیف» است و سیر جدی بیماری کووید-19 نادر به نظر می‌رسد، اما چرا؟

به گزارش تی تی آنلاین، یک حلقه خفیف سالم برای دلتا که در بدو تولد در اختیار دلتا قرار می گیرد، متخصصان پزشکان در فرانکفورت آلمان و دانشگاه کنت در بریتانیا را به توضیح این معمای سوق داده است.

بر اساس نتایج منتشر شده توسط تیم‌ها در مجله Cell Research، سلول‌های اثبات شده نشان داده‌اند که آمیکرون در مقایسه با دلتا به تداخل‌ها حساس است.

Interferes پروتئین‌هایی هستند که بر سیستم ایمنی ویروس‌های آزاد شده از سلول‌های آلوده تأثیر می‌گذارند و به بدن کمک می‌کنند تا در برابر این پاتوژن مقاومت کند.

مارتین مایکلز از دانشکده علوم زیستی دانشگاه کنت گفت: برخلاف دلتا، آمیکرون نمی تواند تولید و ترشح تداخل در سلول های آلوده را متوقف کند.

سلول های آلوده به ویروس، پروتئین های خاصی را تولید و ترشح می کنند که می توانند به عنوان پیام رسان به سلول های دیگر عمل کنند تا نفوذ پاتوژن را تحریک کنند.

تداخل غیر اختصاصی و ایمنی دارد سریعترین آنها از اهمیت بالایی برخوردار هستند. پاسخ ایمنی غیراختصاصی با پاسخ ایمنی خاص متفاوت است که مدت زمان بیشتری طول می کشد تا از بین برود.

اثربخشی داروهای کووید 19 در برابر آمیکرون

به گزارش دویچه وله، کووید همچنین در حال آزمایش اثربخشی 19 دارویی است که علیه آمازون خریداری کرده است.

به گفته متخصصان، هر هشت داروی مذکور در مقایسه با آمیرون مانند دلتا، اثربخشی بیشتری در برابر بیماری دارند.

هنری سیناتل، محقق مؤسسه ویروس شناسی پزشکی در دانشگاه گوته در فرانکفورت، گفت: «این مطالعه این امید را افزایش می دهد که تلاش های فردی برای یافتن دارو برای کووید 19 ناموفق نبوده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا