علم و سلامت

کمک ۶.۳ میلیون دلاری ژاپن به ایران از طریق WHO جهت تقویت توان کشور برای مقابله با کرونا

دومین کمک امروز سه شنبه طی این مراسم توسط دکتر شفاف اخذ شد سیدجعفر حسین نماینده سازمان جهانی بهداشت جمهوری اسلامی ایران و آقای هیروتاکا ماتئو کاردار سفارت ژاپن. دولت اسلامی ایران قبل از دکتر. جلال نائلی معاون روابط بین الملل با امضای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی.

بر اساس این پروژه 6.3 میلیون دلاری، 6 دستگاه MRI برای افزایش ظرفیت ملی کووید-19 خریداری خواهد شد. این دستگاه‌ها در بیمارستان‌های دولتی استان‌های تهران (۲ دستگاه)، خوزستان، خراسان رضوی، خراسان و چهارمحال و بختیاری شمالی مستقر می‌شوند و نماینده سازمان جهانی بهداشت مسئولیت تمامی سطوح آمادگی، زایمان و آموزش را بر عهده خواهد داشت.

دکتر. جعفر حسین در جمع دولت ژاپن و سفارت ژاپن با تشکر از این حمایت ها برای حمایت های مالی که قرار بود نظام سلامت کشور در خط مقدم کووید-19 قرار گیرد، گفت: این کمک 6.3 میلیون دلاری پاسخی موثر به کووید است. -19 همه گیری رژیم دموکراتیک ایران-اسلامی، به ویژه در زمینه تشخیص و کمک به درمان.» دستگاه های ام آر آی که سازمان بهداشت جهانی با این کمک مالی خریداری خواهد کرد، نه تنها به عنوان پاسخگوی کووید-19 عمل خواهد کرد، بلکه همچنین در دراز مدت برای سایر بیماری ها استفاده شود.

ماتسئو، سفارت ژاپن در ایران گفت: “عفونت ویروس کرونا به سرعت در سراسر جهان در حال گسترش است و نه تنها جان مردم، بلکه اقتصاد جهانی را نیز به خطر می اندازد.” از ابتدای شیوع این بیماری، دولت ژاپن فکر کرد که لازم است جان افراد را نجات دهد و پاسخی فوری به اثرات اجتماعی-اقتصادی این همه گیری دریافت کند.»

وی گفت: معتقدم این شش دستگاه MRI با گسترش تشخیص و درمان خود در نقاط مختلف کشور به پیشگیری از تشخیص و درمان بیشتر عفونت کروناویروس کمک خواهد کرد.

ماتسئو تأیید کرد که کارگزار مراقبت های بهداشتی یکی از اعضای اصلی سفارت است. وی خاطرنشان کرد: علم و فناوری ژاپن در این زمینه می تواند نقش مهمی در تقویت روابط ایران و ژاپن داشته باشد.

پس از پایان مراسم، دکتر. نائیلی معاون اداره کل روابط بین الملل وزارت بهداشت با تشکر از دولت ژاپن از این حمایت های مالی و همچنین حمایت های قبلی وزارت بهداشت ایران، ابراز امیدواری کرد. همکاری آینده به نیازمندان کمک، کمک و کمک خواهد کرد.

کاردار همچنین از تلاش‌های سفارت ژاپن در ایران از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت امور خارجه و سازمان بهداشت جهانی برای مقابله با کووید 19 تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد که به زودی دنیا به پایان برسد. چالش این بیماری همه گیر ن

از زمان ظهور کووید-19 در اوایل سال 2020 (اواخر سال 2009)، دولت ژاپن از طریق آژانس های مختلف سازمان ملل متحد، از جمله سازمان بهداشت جهانی، برنامه سازمان ملل، حدود 34 میلیون دلار به ایران برای مبارزه با این بیماری همه گیر کمک کرده است. سازمان بین المللی مهاجرت، کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در پرواز، برنامه جهانی غذا، فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر کمک کرده اند. تا به امروز، ژاپن امکان سی تی اسکن، سونوگرافی، آنالیز گازهای خون شریانی و ونتیلاتورهای ثابت قابل حمل و همچنین بخشی از هزینه خرید دستگاه آنژیوگرافی دوبل و یک سیستم رادیویی دیجیتال قابل حمل را فراهم کرده است. دولت ژاپن همچنین در جولای 2021 حدود سه میلیون دوز واکسن ژاپنی آسترازنکا را از طریق مکانیسم کواچ در ایران ارائه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا