مهاجرت؛ دلیل مواجهه کشور با کاهش نیروی انسانی در حوزه IT

مهاجرت؛ دلیل مواجهه کشور با کاهش نیروی انسانی در حوزه IT

دبیر المپیک فناوری ۲۰۲۴ با اشاره به حضور نسل جوان در حوزه های مرتبط با IT گفت: بررسی ها نشان می دهد که کشور با کاهش نیروی انسانی متخصص در این حوزه مواجه است که دلیل آن مهاجرت نیروی انسانی است.

به گزارش تی تی آنلاین تبریزی امروز در آیین افتتاحیه اولین المپیک فناوری ۲۰۲۴ که در منطقه بین المللی نوآوری برگزار شد با اشاره به روند تربیت و شناسایی استعدادهای حوزه رباتیک و هوش مصنوعی و برنامه نویسی گفت: بر اساس آمارها هرمی از استعدادهای این حوزه ترسیم و مشاهده کردیم در بخش نیروی کاری متخصص هرم لاغر می شود و این روند نشان دهنده این است که کشور در بخش نیروهای انسانی متخصص در حوزه IT  با چالش هایی مواجه می شود.

وی دلیل لاغر شدن هرم نیروی انسانی را مهاجرت نیروی انسانی و کمرنگ شدن حضور جوانان در المپیادهای این حوزه عنوان کرد.

تبریزی با اشاره به برگزاری لیگ برنامه نویسی و هوش مصنوعی یادآور شد: این رقابت شامل بخش های مختلفی چون پایتون-جنگو فرانت-اند Front-end با حضور ۶۸۲ تیم PHP/Levavel با حضور ۳۳۸ تیم و مسابقه الگوریتم با ۱۴۶۴ تیم است.

دبیر المپیک فناوری ۲۰۲۴ با بیان اینکه از امروز مرحله فینال این رقابت ها آغاز شده است ادامه داد: امروز رقابت های برنامه نویسی با رقابت پایتون آغاز شد و تا روز دوشنبه هفته آینده ادامه دارد.

وی تاکید کرد: ما نیاز به انگیزه بخشی برای دانش آموزان و دانشجویان داریم و برگزاری این رویدادها می تواند در این زمینه مؤثر باشد و امیدواریم در اختتامیه این رویداد اخبار خوبی ارائه دهیم.

انتهای پیام  

دکمه بازگشت به بالا