بین المللکسب و کار ویژه

تامین مالی مهاجرت به کانادا: راهنمای جامع برای ایرانیان

کانادا به همراه استرالیا و آمریکا از مهاجرپذیرترین کشورهای جهان است و همه ساله به تعداد زیادی از مهاجران تحت عنوان نیروی متخصص کار، سرمایه‌گذار، کارآفرین و … اقامت دائم می‌دهد. در مقایسه با سایر کشورهای جهان کانادا در لیست ده کشور اول با پاسپورت معتبر است. از طرف دیگر رفاه اقتصادی بالا، وسعت کشور و امکان زندگی در ایالت‌های مختلف، منابع طبیعی وسیع و طبیعت زیبا، استاندارد بالای آموزشی و تأمین آینده فرزندان، امکان تجارت آزاد با سایر کشورها و … همگی باعث شده تا بسیاری از ایرانیان متقاضی مهاجرت به این کشور باشند.

دوستانی که در حال حاضر ساکن ایران هستند، از طریق برنامه‌های مختلفی مانند سرمایه‌گذاری، برنامه کارآفرینی و استارتاپ، مهاجرت کاری، اسپانسرشیپ خانوادگی، اکسپرس اینتری و برنامه استانی و ده‌ها روش دیگر می‌توانند درخواست اقامت کانادا داده و راهی این کشور شوند تا بعد از مدت زمانی مشخص مجاز به شرکت در آزمون شهروندی citizenship شده و برای پاسپورت درخواست دهند. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با سپهر فلاحتی، در ارتباط باشید.

مزایای مهاجرت به کانادا

احتمالاً بسیاری از شما مهم‌ترین دلیل مهاجرت به کانادا را رفاه بالای زندگی، اقتصاد سالم و پویا، سیستم آموزشی استاندارد و امنیت می‌دانید، اما مهاجرت به این کشور زیبای آمریکای شمالی مزایای دیگری هم دارد. از مهم‌ترین مزایای مهاجرت به کانادا این است که شما به همراه خانواده بعد از چند سال کار و زندگی در کانادا مجاز به دریافت پاسپورت هستید و می‌توانید در آزمون Immigration and citizenship  شرکت کنید. علاوه بر این کانادا کشوری امن با نرخ جرم بسیار پایین است که در میان ده کشور برتر دنیا از لحاظ امنیت قرار داد. اقتصاد پویا و فعال؛ نرخ پایین تورم؛ آزادی اجتماعی، رفاه نسبی شهروندان و برخورداری از حقوق برابر، تامین سیستم آموزشی برای تمام شهروندان به‌صورت برابر از دیگر مزایای مهاجرت و زندگی در کانادا است.

برای مهاجرت به کانادا باید چه شرایطی داشته باشم؟

برا مهاجرت به کانادا شما می‌توانید از میان چندین روش مختلف اقدام کنید که ما در ادامه برایتان آوردیم. در عین حال با اخذ ویزای تحصیلی یا ویزای کار کانادا هم می‌توانید بعد از چند سال برای اخذ اقامت دائم درخواست دهید. به همین خاطر اگر قرار است که از طریق هرکدام از روش‌های زیر برای مهاجرت به کانادا اقدام کنید یادتان باشد که به‌صورت کلی باید شرایطی از جمله را داشته باشید:

  • گواهی عدم سوپیشینه
  • گواهی تائید و سلامت پزشکی
  • تمکن مالی برای هزینه یک سال زندگی در کانادا ( با توجه به اینکه کار پیدا نکرده و حقوق نگرید)
  • منشا مشخص برای تمکن مالی مانند سند فروش خانه یا زمین، فاکتور فروش طلا یا بورس
  • تسلط به زبان انگلیسی (زبان فرانسه برای استان کبک) که از طریق امتحان رسمی مانند آیلتس مشخص می‎شود
  • تکمیل و ارائه مدارکی که بعد از ساخت حساب کاربری در سایت به شما اعلام می‌شود

مهاجرت تحصیلی به کانادا

کانادا به ­عنوان یک کشور مهاجرپذیر سالانه دانشجویان زیادی را از سراسر جهان می­ پذیرد که درصد قابل ­توجهی از آن­‌ها را دانشجویان ایرانی تشکیل می­‌دهند. پس از دریافت نامه پذیرش از دانشگاه یا کالج مورد نظر خود، باید برای ویزای تحصیل به دولت کانادا درخواست دهید. نکته مهم اینکه برای واجد شرایط بودن برای ویزای تحصیلی باید مدرکی(سند تمکن مالی) ارائه دهید که نشان دهد از نظر مالی توانایی پرداخت هزینه های تحصیل و حمایت از خود در کانادا را دارید.

مهاجرت از طریق ویزای توریستی

یک نوع ویزای اقامت موقت است که از محبوب ترین انواع ویزای کانادا محسوب می‌شود. شما به عنوان دارنده ویزای توریستی می‌توانید وارد کشور کانادا شوید و با توجه به اینکه ویزای توریستی شما سینگل، مولتی و یا سوپر ویزای کانادا باشد در هر بار سفرتان تا حداکثر 6 ماه مهمان این کشور باشید. البته این نکته را در نظر داشته باشید که می‌توانید ویزای توریستی خود را به تحصیلی یا کاری نیز تغییر دهید و به اقامت دائم در کانادا نزدیک شوید. مهم ترین دلایل رد شدن ویزای توریستی شامل مشخص نبودن هدف از سفر، نداشتن تمکن مالی، نداشتن سابقه سفر و نداشتن وابستگی به کشور مبدا است.

مهاجرت کاری به کانادا

بسیاری از متقاضیان ایرانی علاقه‌مند دریافت یا همان work permit کانادا هستند که چندان روش آسانی نیست؛ زیرا در این برنامه شما باید حتماً یک پیشنهاد شغلی معتبر از یک شرکت یا کارفرمای رسمی در کانادا داشته باشید. به این پیشنهاد کار job offer می‌گویند که بعد از دریافت آن می‌توانید درخواست ویزای کار دهید و برای مدتی مشخص یعنی به‌صورت موقت در کانادا مشغول به کار شوید. تبدیل این ویزای موقت به اقامت دائم، تمدید قرارداد کاری با چهارچوب و حقوق مشخص، برنامه‌های کاری کانادا و نیاز بازار در مشاغل مختلف و … بستگی دارد. به همین خاطر اگر سنتان زیر 35 است و تسلط خوبی به زبان انگلیسی دارید، بهتر است که سراغ روش اکسپرس اینتری بروید.

مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری Express entry

روش برای جذب نیروی کار متخصص که تسلط خوبی به زبان دارد و تحصیلات دانشگاهی را گذرانده، طراحی شده است. اگر در این روش امتیازات کافی را به دست آورید برای شما دعوت‌نامه‌ای صادر می‌شود که از طریق آن می‌توانید وارد کانادا شده و به‌صورت قانونی به کار، زندگی و تحصیل ادامه دهید. واجدین شرایط برنامه اکسپرس اینتری از داخل کانادا یا باید سابقه کار و تحصیل کانادایی داشته باشند؛ یعنی در کانادا درس خوانده و کار کرده باشند یا اگر از داخل ایرانی اقدام می‎کنند سابقه کاری کافی و مدرک دانشگاهی معتبر داشته باشند تا بتوانند وارد رقابت با سایرین شوند. در کنار این شرایط، متقاضی باید از ویژگی‌های دیگری مانند:

  • سن (هرچقدر سن کمتر باشد، امتیاز بیشتر است)
  • تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی بر اساس نمره آیلتس جنرال و آزمون استاندار زبان فرانسوی
  • تحصیلات دانشگاهی (هرچقدر تحصیلات بیشتری داشته باشید، امتیازتان بیشتر خواهد بود)
  • سابقه کار در سطوح مختلف از کارشناس جونیور تا سطوح مدیریتی (سابقه کار بیشتر امتیاز بیشتری هم دارد)
  • تخصص کاری بر اساس سیستم طبقه‌بندی مشاغل کانادا که به آن NOC می‌گویند

امتیاز مشخصی را ‌به دست آورده و اگر امتیازش به حدنصاب رسید، وارد سیستم اکسپرس اینتری شود. در صورتی که در هرکدام از این موارد بالا امتیاز خوبی ندارید، مثلاً به جای فوق‌لیسانس مدرک دیپلم دارید یا نتوانستید نمره زبان خوبی بگیرید (آیلتس زیر 7) شانس زیادی برای ورود به کانادا از این مسیر نخواهید داشت و بهتر است سراغ برنامه مهاجرتی دیگری بروید. بعد از ورود به سیستم اکسپرس اینتری که به آن استخر یا اصطلاحاً پول Pool گفته می‌شود، بر اساس سطح امتیازات و در صورتی که نمره قابل‌قبولی کسب کنید، دعوت‌نامه‌ای برای ورود به کانادا برایتان صادر می‌شود.

برنامه استانی کانادا، راه مطمئن مهاجرت

مشابه برنامه اکسپرس اینتری برای مهاجرت به کانادا برنامه دیگری تحت عنوان برنامه استانی وجود دارد که شامل تمام ایالت‌های کانادا یعنی:

  • اسکیل ورکر ساسکاچوان
  • اسکیل ورکر بریتیش کلمبیا
  • اسکیل ورکر انتاریو
  • اسکیل ورکر نیوبرانزویک
  • اسکیل ورکر آلبرتا
  • اسکیل ورکر مانیتوبا
  • اسکیل ورکر جزیره پرنس ادوارد
  • اسکیل ورکر نوا اسکوشیا
  • اسکیل ورکر نیوفاندلند
  • اسکیل ورکر یوکان
  • اسکیل ورکر مناطق شمال غربی

می‌‎شود. این روش یعنی برنامه‌های استانی کانادا معروف به PNP برای کسانی مناسب است که سابقه شغلی، مدرک تحصیلی یا نمره زبانشان مناسب امتیازهای اکسپرس اینتری نیست. به این ترتیب این افراد می‌توانند بر اساس بازار شغلی موردنیاز این استان‌ها و بر اساس تخصص خودشان برای اقامت یکی از استان‌ها درخواست داده و اجازه اقامت در این کشور را دریافت کنند. در واقع این افراد مجاز به رود و زندگی در همه استان‌ها نیستند و باید بر اساس بازار کار استانی اقدام کنند که به تخصص شغلی‌شان نیاز دارد.

سرمایه‌گذاری در کانادا، راهی آسان برای مهاجرت

تجربیات ایرانیان در رابطه با مهاجرت نشان می‌دهد که بسیاری از آن‌ها به دنبال بهبود شرایط زندگی و فرصت‌های شغلی در کشورهای دیگر هستند . یکی از قدیمی‌ترین برنامه‌های مهاجرت به کانادا روش سرمایه‌گذاری است که شامل تمام متقاضیان نشده و نیازمند سرمایه‌ کافی برای راه‌اندازی یک کسب کار از طریق:

  • ثبت شرکت در کانادا
  • خرید بیزینس در کانادا
  • خرید فرانچایز در کانادا
  • برنامه ICT کانادا

می‌شود. در این روش قاعدتاً هرچقدر بیزینس بزرگ‌تر و وسیع‌تری داشته باشید به هزینه بیشتری هم نیاز خواهید داشت. بر همین اساس سرمایه لازم برای مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌گذاری از مبلغ 100 هزار دلار تا 500 هزار دلار برآورد شده است. در ضمن برای اینکه بتوانید از این طریق برای مهاجرت به کانادا اقدام کنید باید حتماً در رزومه کاری سابقه مدیریت در سطوح بالا (مانند مدیر پروژه، مدیر ارشد و …) و یا سابقه مالکیت کسب‌وکاری مشخص در کشور خودتان را داشته باشید. این روش هزینه بسیار زیادی دارد که شاید برای هرکسی مناسب نباشد به همین خاطر برای عده‌ای از متخصصین و مدیران که مشتاق مهاجرت به کانادا هستند، روش کارآفرینی استانی پیشنهاد می‌شود.

مهاجرت از طریق کارآفرینی استانی

در روش کارآفرینی استانی برای مهاجرت به کانادا باید کسب‌وکاری جدید را در یکی از استان‌های کانادا تأسیس کرده و از طریق برای مهاجرت اقدام کنید. در این روش هم مانند سرمایه‌گذاری باید سابقه مدیریت ارشد یا مالکیت یک کسب‌وکار را در رزومه داشته باشید. البته در مقایسه با سرمایه‌گذاری این روش هزینه کمتری نیاز دارد. در برنامه کارآفرینی استانی هم یک سیستم امتیازبندی جامع و اصولی وجود دارد تا کارآفرینان با کسب بیشتری امتیاز بتوانند وارد کانادا شوند.

اخذ ویزای استارتاپ کانادا

بسیاری از دوستان کارآفرینی استانی را با اشتباه می‌گیرند که در این قسمت با توضیح برنامه استارتاپ برای مهاجرت به کانادا جواب تمام سؤال‌هایشان را پیدا خواهند کرد. دوستانی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند؛ ولی سابقه مالکیت کسب‌وکار یا سرمایه حداقل 100 هزاردلاری ندارند، می‌توانند با راه‌اندازی یک کسب‌وکار در کانادا برای اخذ ویزای استارتاپ درخواست دهند. متقاضی ایرانی در این برنامه اول از همه باید در امتحان آیلتس شرکت کرده و بتواند حداقل نمره 5 را بگیرد. در ضمن باید حتماً سابقه تحصیلات دانشگاهی یعنی لیسانس یا فوق‌لیسانس داشته باشد.

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنم؟

در صورتی که هرکدام از روش‌های مهاجرت به کانادا که معرفی کردیم، مناسب شرایط شما باشد می‌توانید برای اطلاع دقیق از قوانی به‌روز مهاجرت کانادا با  مؤسسه سپهر فلاحتی تماس بگیرید. در کل مسیر مهاجرت، سفر و بعد از ورودتان به کانادا همراه شما هستیم. فقط کافی است برای  کلیک کنید تا کارشناسان ما در سازمان مهاجرتی سپهر فلاحتی در سریعترین زمان با شما ارتباط بر قرار کنند. این مؤسسه به مدیریت “آقای سپهر فلاحتی” عضو سمی انجمن وکلای مهاجرت در تورنتو کانادا تأسیس شده تا متقاضیان ایرانی را برای مهاجرت به کانادا همراهی کند.

کانادا کشوری مهاجرپذیر با ده‌ها روش مختلف برای اخذ اقامت و ویزای دائم است که بعد از یک جلسه مشاوره با متخصصان ما می‌توانید بهترین روشی را که مناسب سرمایه و شرایطتان باشد، انتخاب کنید. اگر به دنبال آینده‌ای متفاوت و تضمین شده هستید و می‌خواهید زندگی مطمئنی را در کانادا ادامه دهید برای شروع کار، انتخاب بهترین روش مهاجرت بر اساس آخرین به‌روزرسانی‌های اداره مهاجرت در سال 2023 می‌توانید با ما تماس بگیرید تا فوراً بعد از 48 ساعت کاری اولین جلسه مشاوره را برایتان تنظیم کنیم. از ابتدای مسیر و برای برنامه‌ریزی دقیق تا ورود به کانادا و شروع زندگی متفاوت در این کشور کنارتان خواهیم بود

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا