بین المللعمومیکسب و کار ویژه

مزایا و معایب مهاجرت به ترکیه

در میان کشورهایی که ایرانیان برای مهاجرت انتخاب می کنند، ترکیه به دلیل شرایط فرهنگی و اقلیمی در اولویت قرار دارد. بنابراین اگر جزو افرادی هستید که آماده مهاجرت به ترکیه هستید، بهتر است با مزایا و معایب مهاجرت به ترکیه آشنا شوید. با مهاجرت به ترکیه می توانید از مزایای بسیاری از جمله هزینه های کم زندگی و گزینه های تفریحی فراوان بهره مند شوید. البته باید معایب زندگی در ترکیه را در نظر بگیرید که در ادامه به آن می پردازیم. پس از بررسی این مزایا و معایب، می توانید تصمیم بهتری برای مهاجرت به این کشور بگیرید. لازم به ذکر است که برای مهاجرت به ترکیه باید مدارک خود را ترجمه کنید

مزایا و معایب مهاجرت به ترکیه

ترکیه یکی از بهترین کشورها برای زندگی در نظر گرفته می شود. در ادامه می توانید با مزایا و معایب مهاجرت به ترکیه بیشتر آشنا شوید.

مزایای زندگی در ترکیه

در ادامه به برخی از مزایای مهاجرت به ترکیه و اقامت در این کشور اشاره می کنیم:

خرج زندگی

اولین چیزی که بیشتر مردم در ترکیه به آن فکر می کنند هزینه پایین زندگی در این کشور است. بر کیفیت زندگی و رفاه افراد تأثیر می گذارد. در واقع، هزینه زندگی برای یک خانواده چهار نفره، بدون احتساب اجاره بها، حدود 1286 دلار (23967 لیر ترکیه) در ماه است. هزینه زندگی در ترکیه برای هر نفر، بدون احتساب اجاره بها، 368 دلار (6850 لیر ترکیه) در ماه است. هزینه زندگی در ترکیه در مقایسه با آمریکا و بسیاری از کشورهای اروپایی بسیار پایین است.

بیمه سلامت

یکی دیگر از مزایای مهاجرت به ترکیه وضعیت خوب بیمه درمانی است. همه ما در هر زمانی ممکن است بیمار شویم و شرایط اضطراری ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد. سیستم مراقبت های بهداشتی ترکیه به خصوص در شهرهای بزرگ عالی است. مهاجران برای استفاده از امکانات بهداشتی درمانی برای کار قانونی در ترکیه نیاز به مراقبت های بهداشتی دارند. با این حال، هنگام خرید بیمه درمانی خصوصی، یکی را انتخاب کنید که کیفیت سلامتی مشابه شهروندان ترکیه را ارائه دهد.

شرایط آب و هوایی خوب

زمستان ترکیه معتدل است. این کشور در نیمکره شرقی و جنوبی قرار دارد. در برخی مناطق ترکیه برف باریده است. اما زمستان در برخی دیگر از مناطق ترکیه سخت است. البته در مناطق مختلف ترکیه آب و هوا متفاوت است. به عنوان مثال، اگر در نزدیکی دریای مدیترانه زندگی می کنید، آب و هوای بسیار معتدلی را تجربه خواهید کرد. در این منطقه زمستان ها سرد و معتدل و تابستان ها گرم و خشک است. به عبارت دیگر، اگر در مناطق ساحلی نزدیک دریای سیاه زندگی کنید، آب و هوای گرم اقیانوسی را تجربه خواهید کرد.

میزان جرم و جنایت پایین است.

نرخ جرم و جنایت زمانی که افراد زیادی مهاجرت می کنند موضوع مهمی است. خوشبختانه در هنگام مهاجرت به ترکیه نیازی نیست نگران این موضوع باشید. البته همیشه جیب برها وجود دارند اما در مناطق ناامن به ویژه نزدیک مرز سوریه نسبت به این موضوع هشدار می دهند. اما در مجموع، ترکیه کشوری نسبتا امن به حساب می آید، به خصوص برای زنانی که به تنهایی سفر می کنند.

معایب زندگی در ترکیه

ضمن معرفی مزایا و معایب مهاجرت به ترکیه، وقت آن است که معایب زندگی در این کشور را نیز معرفی کنیم:

زبان انگلیسی

انگلیسی در بسیاری از شهرهای بزرگ ترکیه صحبت می شود، اما نه همیشه. اگر به شهرهای کوچک ترکیه سفر کنید، متوجه خواهید شد که افراد کمی انگلیسی صحبت می کنند. بنابراین، ممکن است در برقراری ارتباط با ترک ها مشکل داشته باشید و مجبور شوید با آنها به زبان محلی صحبت کنید.

مجوز کار و کار

یافتن شغل یا دریافت مجوز کار در ترکیه می تواند برای شما چالش برانگیز باشد. برای شروع کار در ترکیه باید مجوز کار داشته باشید. بدون مجوز کار نمی توانید کار کنید. بیشتر مشاغل به کسانی داده می شود که می توانند زبان ترکی را روان صحبت کنند. بنابراین اگر ترکی بلد نیستید کار پیدا کردن برایتان کمی سخت می شود. همچنین می توانید انتظار داشته باشید که حقوق شما کمتر از حقوق شهروندان ترکیه باشد. علاوه بر این، اخذ مجوز کار در ترکیه روند بسیار کندی دارد.

واحد پول ترکیه

اگر به قصد صرفه جویی به ترکیه سفر می کنید، باید بدانید که ارز ترکیه یکی از معایب سفر به ترکیه است. لیر ترکیه در بسیاری از کشورها ارزش چندانی ندارد. ممکن است بتوانید پول خود را پس انداز کنید، اما در بسیاری از کشورهای دیگر نمی توانید کاری انجام دهید. برای مهاجرت به ترکیه می توانید از کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی کمک بگیرید.

اخرین حرف

در این مقاله سعی داریم شما را با مزایا و معایب مهاجرت به ترکیه آشنا کنیم. در واقع مهمترین مزیت زندگی در ترکیه هزینه پایین زندگی در این کشور است که باعث می شود افراد زیادی از سراسر دنیا به این کشور مهاجرت کنند. اما یکی از مهم ترین معایب مهاجرت به ترکیه زبان این کشور است که اگر به این زبان مسلط باشید بسیاری از مشکلات شما حل می شود.

دکمه بازگشت به بالا