علم و سلامت

زالی: مثبت شدن تست‌های PCR مراجعان سرپایی نشان از چرخش بالای اُمیکرون دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به بالاترین ارزش تاج با شعار آمیکرون، تاکید کرد: افزایش و مثبت بودن تست PCR در بیماران نشان دهنده سطح بالاتر عفونت ویروسی است.

به گزارش تی تی آنلاین، دکتر علیرضا زالی اظهار داشت: تعداد مبتلایان جدید در استان تهران در 24 ساعت گذشته به 250 نفر رسیده و 142 بیمار جدید در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند.

وی با توجه به اینکه تعداد بیماران بیمارستانی در تهران به 2 هزار و 357 بیمار می رسد، افزود: از این تعداد حدود 699 نفر در بخش های مراقبت ویژه بستری شده اند.

به گفته رئیس دانشگاه شب گذشته تعداد مراجعه کنندگان به بخش های سرپایی و بهداشتی شهر تهران 15 هزار و 850 نفر بود.

زالی تاکید کرد: در مجموع 48 درصد از شهروندان تهرانی که در هفته گذشته برای انجام آزمایش PCR به مراکز درمانی سرپایی مراجعه کردند مثبت بوده اند در حالی که این تعداد نسبت به هفته گذشته 10 تا 15 درصد بوده است.

وی تاکید کرد: شواهد مثبت حاکی از بالاتر بودن میزان آلودگی به ویروس در بیماران سرپایی است.

رئیس دانشگاه در مورد تعالی تاج گذاری و با توجه به رعایت دقیق بروشورها، استفاده از ماسک، عدم غربالگری و دفعات پریود به ویژه واکسیناسیون سریعتر از نوبت سوم توصیه کرد.

طبق گزارشات مردمی دانشگاه علوم پزشکی دکتر شهید بهشتی زالی گفت: در شرایط فعلی تعداد افراد واکسینه شده در تهران 23 میلیون و 500 میلیون نفر است که از این تعداد 3 میلیون و 540 میلیون نفر واکسینه شدند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا