علم و سلامت

آثار مصرف داروهای ضد ایدز و واکسن «ب‌ث‌ژ» در کاهش احتمال ابتلا به کرونا

یک متخصص بیماریهای عفونی توضیح داد که چرا شیوع تاج در بیماران مبتلا به HIV مثبت کمتر است ، اما همچنین در مورد اثرات “واکسن” و تزریق تاج برای تقویت سیستم ایمنی صحبت کرده است.

دکتر مسعود مردانی در مصاحبه با تی تی آنلاین ، وی گفت: “برخی از افراد دارای HIV مثبت برای كنترل بیماری خود از داروهای ضد ویروسی استفاده می كنند كه 100٪ از آن موثرتر است.” همچنین به دلیل اینکه این افراد سیستم ایمنی بدن را ضعیف کرده اند ، به احتمال زیاد توصیه های بهداشتی را رعایت می کنند.

وی گفت: “مطالعات جهانی نشان می دهد كه افراد مبتلا به HIV حتی در صورت داشتن سیستم ایمنی ضعیف ، احتمال ابتلا به بیماری عروق كرونر قلب را نیز ندارند.”

این دو مرد گفتند که برای درمان بیماران از دو داروی ضد HV ، Claretra و Atanazavir Covid 1 استفاده شده است. طیف گسترده ای از بیماری ها را دنبال نکنید. مطالعات مقدماتی در مورد اچ آی وی در ایران نشان داده است كه كروناویروس در بسیاری از بیماران گزارش نشده است.

وی در پاسخ به این سؤال که درباره تأثیر واکسن “برادران” در کاهش کمبود کورو ویروس وجود دارد ، گفت: “مطالعات نشان داده است افرادی که در بدو تولد واکسینه می شوند احتمال ابتلا به آن کمتر است.” واکسن ها سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند و یکی از دلایل تفاوت شیوع ویروس در ایران این است که در کشورهایی مانند ایتالیا و فرانسه واکسن به این نوزادان داده نمی شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا