علم و سلامت

بهبود روحیه کودکان بستری شده در بیمارستان با کمک یک دوست رباتیک!

در این آزمایش ، محققان آمریکایی از این ربات برای رسیدن به بیمارستان کودکان استفاده کردند و نتایج خوبی به دست آوردند.

به گزارش تی تی آنلاین و به نقل از مدیکال اکسپرس یک مطالعه جدید از دانشگاه کالیفرنیا ، لس آنجلس (UCLA) نشان می دهد که یک روبات خود ارزیابی می تواند به کودکان بستری در بیمارستان کمک کند.

“Robin” ، این ربات یک ربات اجتماعی است که توانایی فیلمبرداری ، صحبت و بازی با کاربران را دارد و توسط انسان کنترل می شود. محققان دانشگاه کالیفرنیا ، لس آنجلس ، در طول آزمایش ، تصمیم گرفتند بیمارستان کودکان رابین را مونتاژ کنند.

در پایان خلبان ، با کودکان و خانواده های آنها در مورد تجربه وام دادن به رابین مصاحبه شد.

نود درصد از خانواده هایی که فرزندانشان رابین ملاقات کرده بود ، خواستار دیدار با خانواده دیگری شدند. نتایج نشان داد که ملاقات با “رابین” در کودکان 29٪ در اثرات مثبت و 33٪ در اثرات منفی کاهش یافته است.

پرستار ، که با رابین ملاقات داشت ، مزایایی را که شامل صمیمیت بیشتر ، ارتباط متقابل ، کنترل بیشتر بر روی تجربه کودکان در بیمارستان و ایجاد دوستی و وفاداری جدید بود ، مورد بررسی قرار داد.

جاستین واگنر ، یکی از محققان این ابتکار ، می گوید: “ما تأثیرات مثبتی بر کودکان ، خانواده ها و کارکنان بیمارستان مشاهده کردیم.” تحقیقات ما نشان می دهد که استفاده از یک دوست روباتیک اجتماعی می تواند راه خوبی برای کاهش استرس در بیمارستان باشد. با ادامه طاعون کووید ، اضطراب بیماران و آسیب پذیری آنها افزایش می یابد. بنابراین ، بسیار مهم است که ما تا حد ممکن خلاق و بیمار تجربه بهتری از همکاری داشته باشیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا