علم و سلامت

رسیدن میزان واکسیناسیون به حدود ۲۰ هزار دز در روز/ تزریق واکسن کرونا را جدی بگیرید

به گزارش شفاف، به گفته کارشناسان، یکی از معضلات بزرگ و بزرگ در شیوع بیماری‌های کرونا در جهان و همچنین کشور ما، علت واکسیناسیون است. کارشناسان دریافته اند که تزریق واکسن تا 20 برابر از مرگ و میر ناشی از این بیماری در کشورشان جلوگیری می کند و میزان بستری شدن و شدت بیماری را در بین افراد واکسینه شده کاهش می دهد.

حدود ۷۵ درصد مردم دو بار واکسن کرونا تزریق کرده‌اند و این میزان ایمنی در افراد ایجاد شده است.

با گذشت فصل، باید دوز یادآوری واکسن کرونا تزریق شود تا در ابتدای اوج و با شناسایی اشکال جدید ویروس کرونا، حالت ایمنی کاهش نیابد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تعداد 65 میلیون و 161 هزار و 739 نفر نوبت اول، 58 میلیون و 570 هزار و 485 نفر نوبت دوم و 31 میلیون و 511 هزار و 793 نفر نوبت سوم دریافت کردند. و تعداد واکسن های تزریق شده در کشور به 155 میلیون و 244 هزار واکسن در 17 دوز رسید.

17 هزار و 750 نفر در شبانه روز گذشته در کشور واکسن کرونا می نوشند.

در هفته های اخیر، میزان تزریق واکسن به میزان قابل توجهی کاهش یافته است و این وضعیت با توجه به میزان حفظ جامعه نگران کننده است. اتفاقی که برای افرادی که از بیماری عروق کرونا ویروس رنج می برند، جدی تر است.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت گفت: پیشنهاد ما به مردم این است که واکسیناسیون را در دستور کار قرار دهند و به ویژه افرادی که در گروه پرخطر قرار دارند یا شش ماه از آخرین واکسیناسیون گذشته است.

به گفته وی، در حال حاضر 6 نوع پلت فرم تولید واکسن کرونا در دنیا وجود دارد که این نوع پلت فرم ها در ایران نیز موجود است.

وی افزود: اکنون 50 میلیون دوز واکسن کرونا در نقاط مختلف کشور ذخیره شده است و آمادگی داریم تولید واکسن را به سرعت افزایش دهیم. 75 درصد مردم کشور ما در برابر ویروس کرونا واکسینه شده اند.

شهنام عرشی رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ گفت: پیش از این میانگین دوز روزانه واکسن کرونا بین 2 تا 3 هزار دوز بود که این میزان افزایش یافته است. 15000 تا 20000 در روزهای آخر به هزار فنجان در روز رسید. به عنوان یک اقدام اجتماعی برای حفظ سلامت، مردم نباید از تزریق دوز حافظه ای واکسن غافل شوند.

وی افزود: به مردم توصیه می شود یادآور طعم واکسن کرونا را تزریق کنند و شستن مرتب دست ها را فراموش نکنند.

دکمه بازگشت به بالا