اقتصادیعمومیکسب و کار ویژه

پودر میکرونیزه تالک چیست ؟

قیمت فروش مستقیم پودر تالک

مناسب پودر تالک در فرآیند های فروش مستقیم، بسیاری از خریداران و متقاضیان این محصولات را به خود جذب نموده است. مجموعه صنعتی آروشا پودر با در نظر گرفتن همین پارامتر در حال حاضر از وب سایت های اینترنتی و فروش مستقیم استفاده کرده است و قیمت پودر تالک را برای تمامی صنایع مصرفی در حد مطلوب و پایین اعلام می‌ نماید. قیمت پودر تالک یک مسئله بسیار مهم است که می‌ تواند در کاهش و افزایش هزینه های تولیدی صنایع مختلف تاثیر داشته باشد چرا که این ترکیب به عنوان بهترین ماده اولیه در تولید محصولات مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این موضوع این ترکیب در دیگر کشور ها نیز دارای متقاضیان بسیار زیادی است و در حجم های بالایی صادر می گردد. همان طور که می دانید در خرید های عمده قیمت مناسب این محصولات می تواند صرفه اقتصادی خوبی را برای تمامی متقاضیان ایجاد نماید.

فروش پودر میکرونیزه تالک: بیشتر افراد با سنگ تالک معدنی آشنا هستند. می توان سنگ تالک را به یک پودر سفید خرد کرد که به عنوان “پودر تالک میکرونیزه” شناخته می شود. این پودر توانایی جذب رطوبت ، جذب روغنها ، جذب بو ، به عنوان روان کننده و ایجاد اثر قابض با پوست انسان را دارد. این خواص باعث می شود پودر تالک به عنوان یک ماده مهم در بسیاری از پودرهای کودک ، پودرهای پا ، پودرهای کمکهای اولیه و انواع مواد آرایشی استفاده شود.

شکلی از تالک معروف به “سنگ صابون” نیز بسیار مشهور است. این سنگ نرم به راحتی قابل حک شدن است و هزاران سال است که در ساخت اشیاء زینتی و صنایع دستی مورد استفاده قرار می گیرد. از آن برای ساخت مجسمه ها ، کاسه ها ، سینک ها ، سوزن های دیواری ، کاسه های لوله و بسیاری اشیاء دیگر استفاده شده است.

پودر باریت قیمت: اگرچه پودر تالک و سنگ صابون دو مورد از کاربردهای بارز سنگ تالک هستند ، اما بخش بسیار کمی از مصرف تالک را تشکیل می دهند. خواص بی نظیر تالک آن را به یک ماده مهم در ساخت سرامیک ، رنگ ، کاغذ ، مواد بام ، پلاستیک ، لاستیک ، حشره کش ها و بسیاری محصولات دیگر تبدیل کرده است.

تالک چیست ؟

فروش پودر باریت حفاری: تالک یک ماده معدنی با عنوان هیدروژن سیلیکات منیزیم با ترکیب شیمیایی Mg3Si4O10 (OH) 2 است. اگرچه ترکیب تالک معمولاً نزدیک به این فرمول تعمیم یافته است ، اما برخی از جابجایی ها در عناصر تالک اتفاق می افتد. مقادیر کمی از Al یا Ti می تواند جایگزین Si شود . مقدار کمی آهن ، منگنز و آلومینیم می توانند جایگزین منیزیم شوند. و مقادیر بسیار کمی کلسیم می تواند جایگزین منیزیم شود. هنگامی که مقادیر زیادی آهن جایگزین منیزیم شود ، این ماده معدنی به عنوان مینسوتوئیت شناخته می شود. هنگامی که مقادیر زیادی Al جایگزین منیزیم باشد ، این ماده معدنی به عنوان پیروفیلیت شناخته می شود.

تالک معمولاً به رنگ سبز ، سفید ، خاکستری ، قهوه ای یا بی رنگ است.این ماده معدنی شفاف و به درخشندگی مروارید است.
تالک نرمترین ماده معدنی شناخته شده است و به سختی 1 در مقیاس سختی موهس می باشد. تالک یک ماده معدنی مونوکلینیک با ساختار ورق شبیه به میکا است.
تالک دارای شکاف کاملی است که از صفحات بین ورقه ای ضعیف برخوردار است. صفحات ورقه ای شک عامل ایجاد نرمی شدید تالک ، خاصیت روغنی آن ، صابون بودن و ارزش تالک به عنوان روان کننده در دمای بالا است.

کدام کشورها تالک تولید می کنند ؟

در سال 2011 ، در پی رکود اقتصادی در سطح جهان ، تولید تالک کاهش یافته است. برای اکثر کشورها ، تولید سال 2011 تقریباً برابر با تولید در سال 2010 بود.
چین ، کره جنوبی ، هند ، ایالات متحده ، فنلاند ، برزیل ، فرانسه و ژاپن تولید کنندگان پیشرو پودر تالک در جهان هستند. ایالات متحده برای اکثر انواع تالک مورد استفاده در تولیدات خودکفا است. میزان تولید تخمینی سال 2011 آمریکا برابر 615000 تن با ارزش حدود 20 میلیون دلار بود. سه شرکت در ایالات متحده نزدیک به 100٪ از تولید این کشور را تشکیل می دهند.

مقدار تولید تالک کشورهای جهان در 2011

میزان تولید پودر تالک برخی کشورها در سال 2011 با واحد هزار تن به شرح ذیل می باشد:
ایالات متحده 615
برزیل 420
چین 2،000
فنلاند 500
فرانسه 420
هند 650
ژاپن 360
کره جنوبی 700
ایران 270
کشورهای دیگر 1،370

 

تالک چگونه تشکیل می شود؟

تالک ماده معدنی است که بیشتر در سنگهای دگرگونی سرحدهای ورقه ای همگرا یافت می شود. بیشتر ذخایر بزرگ تالک در برخی معادن هنگامی تشکیل می شود که آبهای گرم شده با منیزیم و سیلیس حل شده با گلوله های دولومیتی واکنش نشان دهند. فرآیند دیگر تشکیل تالک هنگامی اتفاق می افتد که گرما و مایعات شیمیایی فعال ، سنگهایی مانند دونیت(dunite) و سرپنتینیت(serpentinite) را به تالک تغییر می دهند. بیشتر ذخایر تالک در ایالات متحده در صخره های دگرگونی در ضلع شرقی کوه های آپالاچی و در صخره هایی است که در مناطق همگرا واشنگتن ، آیداهو ، مونتانا ، کالیفرنیا ، نوادا و نیومکزیکو دگرگون شده اند. انبارهای تالک نیز در تگزاس یافت می شود. ذخایر سنگ تالک ایران در کوه های استان لرستان قرار دارد.

موارد استفاده از تالک

بیشتر مردم هر روز از محصولات حاوی پودر تالک استفاده می کنند. با این حال ، آنها احساس نمی کنند که تالک در محصول بکارگرفته شده یا نقش ویژه ای در تولید آن داشته است.

تالک در پلاستیک

در سال 2011 ، حدود 26٪ از تالک های مصرفی در ایالات متحده در ساخت پلاستیک مورد استفاده قرار گرفت. این ماده عمدتا به عنوان پرکننده استفاده می شود. شکل ذرات ذرات تالک می تواند سختی محصولاتی مانند پلی پروپیلن ، وینیل ، پلی اتیلن ، نایلون و پلی استر را افزایش دهد. همچنین می تواند مقاومت در برابر حرارت این محصولات را افزایش داده و انقباض را کاهش دهد. در جایی که پلاستیک در فرآیند تولید اکسترود می شود ،
سختی بسیار کم تالک باعث ایجاد سایشی کمتر در تجهیزات نسبت به پرکننده های معدنی سخت تر می شود.

تالک در سرامیک

در ایالات متحده در سال 2011 ، حدود 17٪ از تالک مصرف شده در ساخت محصولات سرامیکی
از قبیل وسایل حمام ، کاشی و سرامیک ، سفال و ظروف غذاخوری مورد استفاده قرار گرفت.
تالک هنگام استفاده به عنوان پرکننده در سرامیک ، می تواند ویژگی های شلیک گلدان و استحکام محصول نهایی را بهبود بخشد.

 

تالک در رنگ

بیشتر رنگها حاصل تعلیق ذرات معدنی در مایع هستند. قسمت مایع رنگ ، کاربرد آنرا را تسهیل می کند ، اما پس از تبخیر مایع ، ذرات معدنی روی دیواره باقی می مانند.
تالک به عنوان کشنده و پرکننده در رنگ ها استفاده می شود. ساختار مولکولی ذرات تالک باعث تعلیق مواد جامد موجود در قوطی می شود و به رنگ مایع کمک می کند تا چسبیده باشد.

تالک پودری یک رنگ سفید بسیار روشن است. این امر باعث می شود که تالک به عنوان یک پرکننده عالی در رنگ باشد زیرا به طور همزمان برای سفیدی و درخشندگی رنگ نیز مفید است. سختی کم تالک باعث می شود در هنگام استفاده از رنگ ، آسیب کمتری به جهت سایش در نازل های اسپری و سایر تجهیزات ایجاد شود ، به همین جهت فروش پودر تالک میکرونیزه منفعت اقتصادی دارد. شما می توانید با شرکت در طرح فروش پودر تالک میکرونیزه مستقیما از درب کارخانه تولید کننده ، ضمن تهیه پودر تالک با کیفیت بالا ، هزینه های اولیه تولید خود را کاهش دهید. در سال 2011 ، حدود 16٪ از تالک های مصرفی در ایالات متحده برای ساخت رنگ مورد استفاده قرار گرفت.

تالک در کاغذ

بیشتر کاغذها از خمیر الیاف ارگانیک تهیه می شوند. این خمیر از چوب ، دستمال و سایر مواد آلی تهیه می شود. ماده معدنی میکرونیزه به خمیر اضافه می شود تا به عنوان پرکننده عمل کند. هنگامی که پالپ به ورقه های نازک اضافه شود ، ماده معدنی فاصله بین الیاف پالپ را پر می کند، در نتیجه کاغذی با سطح نوشتن بسیار نرم تر ایجاد می شود.  تالک به عنوان پرکننده مواد معدنی می تواند باعث بهبود کدورت ، روشنایی و سفیدی کاغذ شود. تالک همچنین می تواند توانایی کاغذ در جذب جوهر را بهبود بخشد. در سال 2011 ، صنعت کاغذ حدود 16٪ از تالک های مورد استفاده در ایالات متحده را مصرف کرد. با فروش پودر تالک میکرونیزه ، بسیاری از تاجران کشورهای همسایه ایران نسبت به ثبت سفارش این ماده معدنی به منظور تولید کاغذ اقدام نموده اند.

تالک در لوازم آرایشی و ضد عرق

تالک نرم و میکرونیزه به عنوان پایه پودر بسیاری از محصولات آرایشی استفاده می شود. پلاکت های کوچک پودر تالک به راحتی به پوست می چسبند و به راحتی قابل شستشو هستند. نرمی تالک اجازه می دهد تا بدون ایجاد ساییدگی پوست ، ماده آرایشی اعمال شود و از بین برود.

تالک همچنین توانایی جذب روغن و تعریق حاصل از پوست انسان را دارد. توانایی تالک در جذب رطوبت ، جذب بو ، چسبندگی به پوست ، به عنوان روان کننده و ایجاد اثر قابض در تماس با پوست انسان ، آن را به عنوان یک ماده مهم در بسیاری از ضد عرق ها تبدیل کرده است. در سال 2011 ، در حدود 7٪ از تالک های مصرفی در ایالات متحده برای ساخت مواد آرایشی و ضد عرق مورد استفاده قرار گرفت.

نکته مهم : تالک و آزبست به طور طبیعی ایجاد می شوند و ممکن است در نزدیکی برخی از سنگ های دگرگونی وجود داشته باشند.
مطالعات منتشر شده در دهه 1960 و 1970 نگرانی های سلامتی راجع به استفاده از تالک حاوی آزبست در برخی محصولات آرایشی نشان داد.

تالک ایزوگامی

تالک به مواد آسفالتی مورد استفاده در جهت بهبود مقاومت در برابر آب و هوا اضافه می شود. همچنین پودر تالک مانع از بهم چسبیدن سطوح رول ایزوگام می شود. در سال 2011 ، حدود 6٪ از تالک های مصرفی در ایالات متحده برای ساخت ایزوگام مورد استفاده قرار گرفت.

سایر موارد استفاده از تالک

فروش پودر تالک میکرونیزه باعث ایجاد رونق در تولید محصولات بسیاری شده است . از پودر تالک به عنوان روان کننده در تولید محصولاتی که درجه حرارت بالا در آن دخیل است استفاده می شود. پودر تالک قادر است در دماهایی که روان کننده های نفتی از بین می روند پایدار بماند. پودر تالک به عنوان حامل مواد حشره کش و قارچ کش استفاده می شود. به راحتی از طریق نازل دمیده می شود و به راحتی به برگ ها و ساقه گیاهان می چسبد. نرمی آن باعث کاهش سایش تجهیزات تولید می شود.

بزرگترین مجموعه صنعتی در گروه صنعتی کارخانجات آروشا مستقر می باشد. شما می توانید جهت اطلاع از ثبت سفارش با مدیران فروش کارخانه ارتباط برقرار فرمائید . به سراسر کشور انجام می پذیرد

دکمه بازگشت به بالا