علم و سلامت

پیشنهاد برگزاری محدود و یا تعویق راهپیمایی اربعین تا یکسال دیگر

رئیس گروه واکنش سریع تاج ، با تأکید بر لزوم تصمیم گیری های استانی برای کاهش این بیماری ، گفت: هم پوشش واکسیناسیون کشورمان و هم عراق از رسانه های جهانی دور است و مطمئناً بهتر است. سالی سالم در راه است. یا سفر به آربئوس را به شدت محدود می کنیم ، یا آن را برای یک سال دیگر به تعویق می اندازیم.

حمید سوری در گفت وگو با تی تی آنلاین دکتر وی از عواملی که بر موفقیت تاج در استان سیستان و بلوچستان حکمفرما بود ، گفت: عوامل زیادی در این موفقیت مثر بوده است. حضور مستمر در استان ، دستورالعمل اصلاحات بهداشتی بر اساس شرایط محلی استان ، همکاری بین بخش خوب و مشارکت همه بخشها ، عملکرد BASI ، سپاه ، ارتش و سازمانهای غیردولتی ، تقویت تشخیص فعال بیماریها ، کنترل تردد ، به ویژه تردد در مرزها ، حداکثر واکسیناسیون ، فرهنگ مردم را با همکاری رهبران مذهبی شیعه و سنی آموزش می دهد ، ایجاد یک پایگاه عملیاتی با شرکت های پزشکی شرکت کننده ، نظارت و ردیابی همه افراد مبتلا ، بستری کردن بیماران به اندازه کافی برای کاهش بار بیمارستانها و غیره او منجر به موفقیت عملیات در استان سیستان و بلوچستانا می شود.

وی افزود: هوشیاری ، نظارت و ارزیابی مداخلات روزانه به ما بسیار کمک کرده و منجر به اقدامات و دستگاه های ما شده است. با این اقدامات گردش ویروس به تعداد زیادی کاهش یافت. نسبت مثبت به تعداد بیضه ها تقریباً 55 درصد بود و این تعداد به زیر 15 درصد رسیده است زیرا ما سعی کرده ایم ویروس ها را پیش بینی کنیم تا بتوانیم با افزایش تعداد بیضه ها موارد را سریعتر شناسایی و کنترل کنیم. از سوی دیگر ، رابط های تلفن همراه برای سایت های خصوصی و حومه شهر شکل گرفت.

سوری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در استان های دیگر می توان به تجربه موفق سیستان و بلوچستا دست یافت یا خیر ، گفت: قطعاً امکان پذیر است. یکی از عوامل م theثر در موفقیت نرم افزار ، اصلاحاتی بود که توسط نماینده معتبر وزیر ایمنی در این فرایند ضروری بود و این تغییرات در شرایط محیطی با موفقیت زیادی انجام شد. اگر در استانهای دیگر امکان تعیین با توجه به شرایط محلی آن استان وجود داشته باشد ، بهتر است از اطلاعات دقیق تری اطمینان حاصل شود.

وی افزود: فکر می کنم زمان آن فرا رسیده است که در کمد لباس بنشینیم و برای همه نقاط کشور تصمیم بگیریم ، به ویژه اینکه کشور ما دارای تنوع آب و هوایی بالا ، تنوع جمعیتی و فرهنگی و همه گیری الگوها در همه جای کشور است. متفاوت است و از یک الگو است ما باید مطابق با حوزه های عمومی اپیدمی مطابق با شرایط عمومی همه گیر فکر کنیم و عمل کنیم ، که مستلزم آن است که استانها اختیارات بیشتری برای تصمیم گیری در مورد شرایط همه گیری داشته باشند.

وی گفت: “برای افرادی که در واکسیناسیون در افراد مسن دخیل هستند ، بهتر است بر گروه های پرخطر تمرکز کنند تا در بالاترین سطح عفونت ، بستری شدن و مرگ و میر.” این افراد لزوماً در همه کشورها یکسان نیستند ، بنابراین ارزیابی خطر انجام می شود و برای ارزیابی خطر برای این موارد ، ما باید گروه ها را در اولویت قرار دهیم و سعی کنیم پوشش واکسیناسیون را تا 100 درصد در این گروه ها بدست آوریم.

در مورد تاج پنجم ، وی چنین گفت: “ما نمی توانیم قضاوت کنیم تا دو دوره بیماری سپری شود و در دو دوره گذشته شاهد کاهش تصادفات نباشیم.” روند اوج پنجم اکنون به تأخیر افتاده است ، اما برای قضاوت زود است. از سوی دیگر ، نتیجه ششمین اجلاس بستگی به رفتار ، سیاست و سیاست ما دارد. اگر بخواهیم تسلیم بیماری شویم ، قله های ششم ، هفتم و … نیز رخ می دهد ، اما همانطور که در قله های سوم و چهارم تجربه کرده ایم ، به طور طبیعی می توان قله ها را حذف کرد تا ارتفاع قله ها و عود مجدد به حداقل برسد.

این اپیدمیولوژیست در راه اربعین گفت: “بیماری زمانی ایجاد می شود که افراد در معرض بیماری ها و ویروس ها قرار بگیرند. هرچه تراکم و فراوانی برهنگی بیشتر و اعتدال کمتر باشد ، احتمال شیوع بیماری و بیماری بیشتر است. بنابراین. منطقی معادله ضروری است اگر خطر برای ما بیشتر از منفعی است که قرار است دریافت کنیم ، مطمئناً این عمل باید پایان یابد یا پایان یابد. اگر تهدید مردم را تهدید می کند ، باید ارزیابی ریسک انجام شود. پوشش واکسیناسیون کشور ما و عراق بسیار دور از رسانه های جهانی است و مطمئناً برای کسی که مراقبت های بهداشتی انجام می دهد ، معتقدم بهتر است امسال سفر اربعین را به پایان برسانید یا یک سال دیگر به تعویق بیندازید. آفت بیشتر دارد

او گفت: “یک مرد همیشه تاج ایجاد می کند.” مطمئناً و می دانیم ، یکی از خطرناک ترین تغییرات ، تغییر دلتا است ، اما پاسخ به این نوع متنوع است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا