علم و سلامت

چرا باید از نخ دندان استفاده کرد؟

چرا نخ باید استفاده شود

بیماری دندانپزشکی معمولاً در اثر پلاك روی دندانها و لثه ها (پلاك بی رنگ و زرد كه روی دندان ها ایجاد می شود) ایجاد می شود. پلاکت ها اکوسیستم پیچیده ای هستند که شامل 80 هزار نوع باکتری مختلف است و در دهان ما یافت می شود.

این اکوسیستم مانند یک شهر است و هنگامی که مانند گودزیلا مسواک شود ، از بین می رود. اگرچه باکتری ها می توانند زیرساخت های خود را به سرعت و به طور موثر بازسازی کنند ، اما مسواک زدن باید به طور مرتب انجام شود. اما مسواک زدن در از بین بردن پلاک بین دندانها مؤثر نیست و تجمع این باکتری ها در دندان ها می تواند منجر به بیماری دندانی شود و برای این منظور باید از نخ دندان استفاده شود.

اگر پلاک به مدت طولانی روی دندان بماند ، بزاق آن را به ماده سختی به نام حسابگر تبدیل می کند که می تواند منجر به ایجاد بیماری لثه شود. برای از بین بردن این ترکیب باید از ابزارهای مخصوص دندانپزشکی استفاده کرد.

چرا نخ باید استفاده شود

چرا خونریزی زگیل ارزش دارد؟

از آنجا که پزشک هنگام دیدن پزشک فشار خون شما را اندازه می گیرد ، دندانپزشک لثه های شما را معاینه می کند و خونریزی را بررسی می کند تا از سالم بودن آنها اطمینان حاصل کند. همچنین نمرات بالاتر می تواند باعث ریزش دندان ، دندانهای زرد و خاکستری و تنگی نفس شود.

نیاز به باد کردن بستگی به شرایط فعلی دندان دارد. در موارد خاص مانند شکاف بین دندان یا ایمپلنت دندان از نخ استفاده نمی شود و باید با برس مخصوص انجام شود.

Sciencelert.com

2121

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا