عمومیکسب و کار ویژه

چرا برگهای کاکتوس میریزد

کاکتوس کریسمس با ظاهر متمایز خود در جنگل های گرم و مرطوب برزیل زندگی می کند. کاکتوس های کریسمس معمولا زیر درختان یا روی درختان زندگی می کنند. ریشه های گیاه گاهی در پوست درخت نفوذ می کند و رطوبت و مواد مغذی خود را تامین می کند.

برخلاف بسیاری از کاکتوس ها که در زمستان و کریسمس به خواب می روند، این کاکتوس شکوفا می شود.

نام علمی کاکتوس کریسمس: Schlumbergera truncata با نام کاکتوس عید پاک نیز شناخته می شود.

هنگامی که یک گیاه کریسمس را خریداری می کنید، به دلیل تغییرات دما، نور و رطوبت، ناگهان برگ ها زرد می شوند یا می ریزند. راه حل رشد سالم و تازه در  مجله پارت نیوز توضیح داده شده است.

چه چیزی باعث ریزش برگ در کاکتوس کریسمس می شود؟

1- آبیاری زیاد:

علت اصلی ریزش برگ کاکتوس کریسمس پوسیدگی ریشه در اثر آبیاری بیش از حد است. کاکتوس ها دارای بافت گوشتی هستند که آب را در خود نگه می دارد، بنابراین آبیاری بیش از حد می تواند به آنها آسیب برساند.

خاک نامناسب و زهکشی نامناسب گلدان نیز رطوبت زیادی را در خاک به جا می گذارد و همین عوامل باعث پوسیدگی و ریزش برگ های کاکتوس کریسمس نیز می شود.

هنگامی که ریشه پوسیده می شود، گیاه قادر به جذب مواد غذایی و آب از خاک نیست و به تدریج ضعیف می شود و برگ ها به ویژه از قسمت های پایین شروع به زرد شدن و ریزش می کنند.

یکی دیگر از دلایل ریزش برگ ها این است که آب زیاد به بافت درخت کریسمس می رسد، بافت متورم و متورم می شود، سلول های حساس این گیاه آسیب می بیند و زهکشی آب متوقف می شود. برگ ها تقسیم می شوند .

راه حل چیست؟

زمانی که خاک کاملا خشک شد آبیاری کنید. از خاک هایی با تخلخل زیاد مانند خاک شنی استفاده کنید. کف گلدان باید سوراخ های زیادی برای تخلیه آب اضافی وجود داشته باشد.

روش درمان چیست؟

اگر کاکتوس کریسمس شما در حال زرد شدن است و برگ هایش می ریزد و احساس می کنید خاک برای مدت زیادی خیس شده است، به آرامی گیاه را از گلدان خارج کنید و ریشه های پوسیده و آسیب دیده را بردارید. در این مرحله بهتر است ریشه ها را با قارچ کش بشویید سپس گیاه را چند روز در جای خنک و دور از نور شدید آفتاب بدون خاک قرار دهید تا ریشه ها تجدید شود و سپس در ظرفی با زهکش و خاک مناسب بکارید. و آب. یک بار یک هفته پس از کاشت شروع کنید.

2- سایر موارد:

کاکتوس کریسمس بیشتر در زیر درختان با نور ملایم زندگی می کند، برخلاف بسیاری از کاکتوس ها، نمی تواند نور شدید خورشید را تحمل کند، اما در عین حال کمبود نور می تواند به گیاه آسیب برساند. . و سقوط می کند

جواب چیست؟

از نور فیلتر شده روی کاکتوس کریسمس استفاده کنید. این گیاه حداقل به 3 تا 5 ساعت نور ملایم در روز نیاز دارد. برای آشنایی بیشتر با نور، مقاله نور چیست؟

3- کود:

کود بیش از حد نه تنها می تواند رشد گیاهان را متوقف کند، بلکه می تواند به آنها آسیب برساند. هنگامی که کود بیش از حد استفاده می شود، نمک در خاک رسوب می کند و به ریشه ها آسیب می رساند.

راه حل چیست

از کودهای مخصوص در اندازه های استاندارد فقط در طول فصل رشد استفاده کنید. در دوره استراحت گیاه نباید از کود استفاده کرد.

روش درمان چیست؟

اگر احساس می کنید کود زیادی داده اید، خاک گلدان را به مدت 5 دقیقه در آب نگه دارید تا آب از ته گلدان خارج شود و تا چند ماه به گیاه کود ندهید.

4- دما:

تغییرات ناگهانی دما، به خصوص زمانی که گل و گیاه را به مکان جدیدی منتقل می کنید، می تواند به گیاه شوک زده و باعث ریزش برگ شود. حتی دمای بالای 30 درجه سانتی گراد و زیر 10 درجه نیز می تواند در ایجاد زردی و ریزش برگ موثر باشد.

راه حل چیست؟

بهتر است دما را به صورت ناگهانی و تدریجی تغییر ندهید.

5- انگل ها و بیماری ها:

یکی دیگر از دلایل ریزش و زرد شدن برگ های کاکتوس کریسمس وجود حشرات و بیماری هاست. از مهم ترین بیماری ها می توان به حشرات، کک و مک اشاره کرد.

راه حل چیست

اگر دیدید برگ ها می ریزند، گیاه را بررسی کنید و در صورت مشاهده آفت آن را حذف کنید. می توانید از سموم مخصوص استفاده کنید. روش های از بین بردن آفات فردی در مقالات مربوط به سرزمین کاکتوس در بخش بیماری ها توضیح داده شده است.

دکمه بازگشت به بالا