ساخت شابلون چاپ سیلک چگونه است

ابتدای کار به طور خلاصه به شما نحوه ساخت شابلون چاپ سیلک را توضیح می دهیم سپس به طور جامع و ویدیویی آموزش ساخت شابلون سیلک را توضیح می دهیم.

نخست شما نیاز به یک چارچوب دارید که این چارچوب می تواند از جنس چوب یا فلز مانند آلومینیوم باشد، به این چارچوب ها قاب یا فریم شابلون نیز گفته می شود.

سپس باید توری سیلک را روی این فریم ها فیکس و ثابت کنیم در صورت استفاده از فریم چوبی می توانید توری را روی فریم قرار دهید و با کشش مناسب آن را روی چارپوب منگنه کنید، در صورت استفاده از فریم فلزی این کار را می توانید با استفاده از چسب انجام  دهید.

در صورت نیاز به شابلون چاپ سیلک می توانید به صورت آماده از شرکت چشم انداز سپاس تهیه کنید. این مجموعه با بررسی نیاز چاپی شما مناسب ترین شابلون را برای شما می سازد چرا که بستر چاپ رنگ مورد استفاده و حتی فضا و دمای کاری شما می تواند بر مش توری و بقیه عوامل انتخابی اثر گذار باشد. با استفاده از شابلون های فلزی و دستگاه چاپ سیلک می توانید در تیراژ بالا و باکیفیت چاپ سیلک را انجام دهید.

چگونه قاب یا فریم شابلون چاپ سیلک را انتخاب کنیم

همانطور که گفتیم قاب به دو دسته کلی چوبی و فلزی تقسیم می شود. قاب های فلزی برای کارهای ظریف و رنگی مورد استفاده قرار می گیرد، به علت فلزی بودن این قاب ها استحکام بالای دارند و تغییر ابعاد و زاویه پیدا نمی کنند. اما فریم های چوبی برای کارهای ساده و خطی مورد استفاده قرار می گیرد.

چگونه قاب های چوبی را به هم وصل کنیم

اتصال قاب های چوبی به مدلهای مختلفی انجام می شود.

  • اتصال به صورت فارسی
  • اتصال به صورت سر به سر
  • اتصال به صورت فاق و زبانه

در ویدیوی زیر به طور کامل با فریم شابلون چاپ سیلک می توانید آشنا شوید و نحوه اتصال قاب های چوبی به طور کامل توضیح داده شده است.

 

چگونه توری شابلون چاپ سیلک را انتخاب کنیم

پس از انتخاب فریم حالا نوبت به انتخاب توری چاپ سیلک است که روی فریم ها نصب شود. توری باید براساس جنس، مش، قطر نخ و رنگ انتخاب کنیم.

با توجه به تیراژ کار، سطح زیر چاپ، ظرافت طرح و نوع رنگ یا ساده بودن طرح کار باید توری را با معیرهای که در بالا اشاره شد(مانند مش) انتخاب کنیم. در صورت ایجاد الکتریسیته ساکن در بستر چاپ مانند سطوح پلاستیکی نمی توانیم از توری نایلون استفاده کنیم. توری کشی و وصل کردن آن روی فریم به دو صورت دستی و ماشینی انجام می شود. در ویدیوی زیر می توانید توضیحات کاملی از توری ها را دریافت کنید و نحوه توری کشی دستی بر روی شابلون سیلک را مشاهده کنید. توری NBC یکی از بهترین توری های موجود در بازار ایران است که از کیفیت بالای برخوردار است.

توری شابلون چاپ سیلک

همچنین در ویدیو های زیر نحوه چربیگری شابلون و توری کشی شابلون با استفاده از دستگاه را می توانید مشاهده کنید.

 

همچنین در ویدیوی زیر با توضیحات کامل آموزش توری کشی شابلون با دستگاه را مشاهده می کنید.

چگونگی لاک کشی و سخت کردن شابلون چاپ سیلک

در این مرحله می توانید با استفاده از لاک حساس سپاس شابلون خود را لاک کشی کنید. در این مرحله می توانید از سخت کننده استفاده کنید که در ویدیوهای بعدی به طور کامل علت استفاده و نحوه استفاده از آن آموزش داده شده است.

 

پس از لاک کشی باید شابلون خشک شود.

نحوه خشک کردن شابلون سیلک

بعد لاک کشی شابلون چاپ سیلک باید تا حد استانداردی خشک شود تا آماده شود طرح مورد چاپ روی آن قرار گیرد. در ویدیوی زیر می توانید نحوه خشک کردن شابلون سیلک را مشاهده کنید.

بعد از خشک شدن طرح چاپ شده را روی شابلون سیک قرار می دهیم و با استفاده از میز نور طرح را روی آن می اندازیم.

سپس شابلون را با آب می شوریم تا قسمت های که طرح باید قرار گیرد شسته شود و منافذ باز شود.

در این مرحله شابلون چاپ سیلک ما ساخته شده است و آماده استفاده است.

دکمه بازگشت به بالا