عمومی

راهنمای خرید پمپ آب خانگی و موارد مهمی که باید هنگام انتخاب پمپ به آن توجه کنید

خرید پمپ آب خانگی در مصارف خانگی، هنگامی که افزایش فشار آب ضروری شود، مورد نیاز قرار می‌گیرد و البته انتخاب پمپ آب خانگی مناسب از انواع مختلف موجود همیشه کار سخت و گیج کننده‌ای است؛ در رابطه با این سؤال، سؤالات مختلف همیشه مطرح می‌شود، برای مثال: کدام یک از مدل‌های موجود را انتخاب کنید؟ با توجه به نیاز آنها کدام یک از مؤثرترین و کارآمدترین‌هاست؟ یا چگونه می‌توان مطمئن بود که پمپ آب آماده دارای آب به تمام طبقات و بلوک‌ها است؟ و …

بنابراین، در این مقاله سعی خواهیم کرد نکات مهمی را که باید قبل از انتخاب به آنها توجه کنید، در شما کمک کنیم:

مشخصات پمپ آب خانگی:

خرید پمپ آب خانگی اول از همه نیازمند دانستن اطلاعات لازم است. باید بدانید که مهمترین اصل در هنگام انتخاب پمپ آب خانگی عملکرد آن است و این عملکرد مربوط به توان، حداکثر جریان (تخلیه) و حداکثر سر (ارتفاع) پمپ است. بنابراین، اول از همه، مفید است که با تعدادی از کلمات کلیدی مربوط به مشخصات پمپ آشنا شوید:

-توان (قدرت): مقدار انرژی که پمپ قادر به تولید و انتقال آن به مایعات به شکل نیروی مکانیکی است، “قدرت پمپ” نامیده می‌شود و در اسب بخار (اسب بخار) یا کیلووات (کیلو وات) محاسبه می‌شود.

-حداکثر آبدهی (ماکزیمم دبی): این یک ویژگی مهم است که باید قبل از انتخاب و خرید پمپ آب خانگی به آن توجه کنید، حداکثر جریان ظرفیت پمپ هنگام پمپاژ آب و در ارتفاع صفر (خروجی) است که پمپ در آن حداکثر جریان دارد. “”Max Q نامیده می‌شود و در لیتر در دقیقه (لیتر در دقیقه) یا متر مکعب در ساعت (m3 / h) محاسبه می‌شود.

-حداکثر ارتفاع پمپ (ماکزیمم هِد): نکته مهم دیگر هنگام انتخاب پمپ آب خانگی، این است که مقدار “Max Head” برابر با محل قرارگیری پمپ (سر صفر) است، تا بالاترین نقطه‌ای که پمپ در آن قرار دارد. می‌تواند آب را پمپ کند. پمپ. حداکثر ارتفاع نیز به فشار پمپ گفته می‌شود و در متر (M) محاسبه می‌شود.

توجه: توجه داشته باشید که ارتفاع از نظر معکوس با تخلیه متناسب است و با افزایش ارتفاع، افت کاهش می‌یابد. در نتیجه، در نقطه حداکثر ارتفاع، بارگیری به “صفر” نزدیک می‌شود. بنابراین، شما باید پمپی را انتخاب کنید که حداکثر ارتفاع آن بالاتر از حد مورد نیاز باشد. به عنوان مثال، اگر شما نیاز به پمپ آب تا ارتفاع 18 متر دارید، باید پمپ با حداکثر ارتفاع 20 متر را انتخاب کنید.

-قطر ورودی لوله: به اندازه قطر لوله ورودی پمپ میگویند و معمولاً برحسب اینچ (Inch) محاسبه می‌شود.

-قطر خروجی لوله: به اندازه قطر لوله خروجی پمپ میگویند که معمولاً برحسب اینچ (Inch) بوده از آنجایی که با میزان آبدهی رابطه مستقیم دارد عامل بسیار مهمی است.

-مشخصات الکتریکی: مشخصات الکتریکی یک پمپ خود شامل چند ویژگی است، از جمله میزان آمپر مصرفی، ولتاژ، سه فاز و یا تکفاز بودن پمپ و فرکانس!

-که بسته به نوع سیم کشی الکتروموتور می‌تواند سه فاز / تکفاز باشد، و معمولاً پمپهای خانگی (که با برق شهری کار می‌کنند) همگی تکفاز بوده (220 ولت) و در مصارف صنعتی سه فاز (380 ولت) می‌باشند.

حال باید بدانید که فرکانس برق در ایران 50 هرتز است و کلیه پمپ‌هایی که در ایران تولید یا وارد می‌شوند 50 هرتز هستند. دانستن این نکته هنگام نصب تابلو برق و تنظیم آن از اهمیت بسیاری برخوردار است. (در کشورهایی مانند اتحادیه اروپا برق 60Hz است)

توجه داشته باشید. کلیه ویژگی‌های مهم پمپ آب خانگی (موارد ذکر شده در پلاک آن) نشان داده شده است و می‌توانید پلاک پمپ را بررسی کنید تا صحت تشخیص هویت فروشندگان را بررسی کنید.

موارد مهمی که باید به آنها توجه کنید:

همانطور که در سایت هدف ذکر شد، برای انتخاب پمپ آب خانگی، باید درباره میزان آبی که ساختمان شما استفاده می‌کند، تصوری روشن داشته باشید و برای درک این موضوع، فقط موارد زیر را در نظر بگیرید:

-تعداد طبقات در ساختمان

– تعداد واحد

– مساحت بلوک

تعداد جرثقیل‌های مونتاژ

تعداد جرثقیل‌های مونتاژ

بنابراین، همانطور که در مقاله بالا ذکر کردیم، بسته به نوع ساختمان شما و میزان مصرف هر واحد، پمپ مورد نیاز شما نیز تغییر خواهد کرد، به عنوان مثال، هنگامی که ساختمان شما یک آپارتمان 2 طبقه 8 واحدی با مصرف آب زیاد است، بیشتر شبیه به یک پمپ با شما به بالاترین جریان ممکن احتیاج دارید. اما اگر تعداد طبقات ساختمان بزرگ باشد و در هر طبقه فقط یک بلوک وجود داشته باشد، به پمپ با حداکثر ارتفاع احتیاج خواهید داشت.

تفاوت پمپ جتی و پمپ بشقابی در چیست و کدام بهتر است؟

برای درک بهتر تفاوت بین پمپ جت و یک پمپ پره، کافی است به منحنی جریان دو و همچنین حداکثر ارتفاع و حداکثر جریان توجه کنید. در نوع جت، پمپ می‌تواند آب را با فشار بیشتر تا ارتفاع بیشتر پمپ کند، اما در مدل پره، پمپ می‌تواند آب بیشتری را به ارتفاع پایین‌تر از جت (با همان قدرت) پمپ کند.

برای درک بهتر، کافی است پمپ اسب صاف Calmo را با پمپ اسب جت Calmo مقایسه کنید: در مدل پره، پمپ می‌تواند 6 متر مکعب آب را به ارتفاع 33 متر پمپ کند، و پمپ جت اسب می‌تواند 3 متر مکعب آب در ساعت پمپ کند. پمپ به ارتفاع 52 متر.

بنابراین، هنگام بحث در مورد انتخاب پمپ آب، مهم‌ترین تفاوت بین پمپ جت و پمپ پره حداکثر سر (سر) و حداکثر جریان (تخلیه) است.

البته علاوه بر موارد فوق، این دو پمپ در اینجا اختلافات دیگری نیز دارند، به عنوان مثال پمپ‌های جت مقداری مکش ایجاد می‌کنند که این امر باعث می‌شود آنها برای تولید دیگهای بخار و نصب آنها روی مخازن ایده آل باشند و پمپ‌های ون باعث ایجاد سر و صدای بسیار کمتری نسبت به سایر مدلهای شناخته شده می‌شوند. مثل پمپ خاموش

توجه داشته باشید. پمپ‌های جت مکانیسمی شبیه به پمپ‌های مکش دارند و می‌توانند آب مخلوط شده با هوا را پمپ کنند.

 

مرجع مقاله:

https://tasisat.com/product-category/pumps/pumps-home/

 

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا