اقتصادی

پول از دست نمی رود / اواخر سال 98 به دادگاه حسابداری گزارش می شد

پس از بحث دادگاه حسابرسی در مورد از دست دادن میلیارد دلار واردات آئودی ، یک اقتصاددان گفت: به دلیل خاص بودن این کانال ، به دلیل تعداد و تعداد افرادی که به آنها تخصیص داده شده امکان از دست دادن پول امکان پذیر نیست. از طرف دیگر ، گزارش دادگاه حسابداری قرار بود در نیمه اول سال 1998 تا 1998 ارسال شود و این گزارش در مجلس قبل از طرح یا به ارز اختصاص یافته در برنامه १ 1997 1997 و در जारी 1997 1997 و در سال 1998 قبل از ادامه در سال 1998 صادر شده است. همچنین باید مشخص شود که آیا به کمیسیون ارسال شده است یا خیر. بررسی می شود یا خیر.

در مصاحبه با تی تی آنلاین ، کارمندان حیدر حسینی درباره گزارش حسابداری ارز واردات کالا گفت: “گزارش حسابرسی دادگاه مربوطه در مورد سال 1997 تا 1997 خوب بود ، که این موضوع به این موضوع متمرکز بود که آیا در سالهای بعد وجود داشته است یا خیر؟ زیرا ما اکنون در 1 آوریل 1999 هستیم. و گزارش اختصاص بودجه بودجه سال 1997 ارسال شده است ، ما 6 ماه از روند بهره برداری از عملیات 1997 1997 را صرف کردیم. شاید مدتها پیش بود که یکی از این وقایع ، مبادله ارز بود اما تعهد ارزی هنوز عملی نشده است.

وی ادامه داد: به احتمال زیاد اصلاحات صورت گرفته و تعهدات ارزی برای ماه ها برداشته شده است ، یا تعهدات ارزی برای ماه ها تغییر یافته است یا محاسبه گمرک در مورد خسارت واردات و تعهدات ارزی گمرک محاسبه نشده است. بنابراین به دلایل مختلف می توان تعهد ارزی را تحقق نداد. according طبق گزارش های حسابداری دادگاه ، واردات در سه ماهه آخر سال 1997 فقط مربوط به ارز 42२०० تومانی بود. اگر نیمی از آن سال را داشتیم به آن اشاره نمی شد.

دادگاه حسابرسی در گزارش خود به ابهامات پاسخ خواهد داد

این اقتصاددان به کاهش ارزش ارز 2 تومانی اشاره کرد که بخشی از آن مربوط به واردات غذای سگ و گربه است. وی افزود: در این رابطه دولت باید تعیین کند که آیا واردات چنین محصولاتی در آن زمان ممنوع بوده است یا خیر. نکته قابل توجه این است که قبل از ارائه گزارش دیوان محاسبات به مجلس ، کمیسیون برنامه و بودجه بررسی می شد و نمایندگان دولت باید حضور داشتند و پاسخگو بودند. اما ما نمی دانیم که این روند اتفاق افتاده است یا نه و اینها ابهاماتی است که دادگاه حسابرسی باید پاسخ دهد.

گزارش دادگاه حسابداری قرار بود در قسمت دوم سال 98 ارائه شود

وزیر سابق دارایی گفت: گزارش دادگاه حسابداری باید اواخر سال 1998 در دادگاه آزاد مجلس به طور قانونی ارسال شود. وی اظهار داشت: از نظر قانونی دادگاه حسابداری قبل از ارسال به مجلس باید با نهادهای ذیربط تبادل اطلاعات کند. او انجام داد ، و آنها پاسخ های لازم را دادند.

پول به هیچ وجه از بین نمی رود

به گفته اقتصاددانان ، از دست دادن پول امکان پذیر نیست زیرا تخصیص پول مبتنی بر ساختار مشخص است. در همین راستا ، توافق مقدماتی توسط وزارتخانه های مربوطه از جمله وزارت کشاورزی ، علوم و بهداشت اعلام شده است و بانک مرکزی تنظیم ارز را نهایی می کند ، که این کانال تعیین کننده میزان ارز است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: مشخص است کدام واردکننده کالا را به کشور وارد نکرده و ارز را خروجی در نظر گرفته است و بانک مرکزی می تواند تعیین کند که کدام کالاها توسط آن افراد درخواست شده است. برخی از واردکنندگان وجود دارند که با فروشنده مشکل دارند و تعهدات ارزی خود را بطور مداوم تمدید می کنند زیرا بانک های مرکزی و بانک های عامل از این امر آگاه هستند و ما نمی توانیم این را به عنوان یک جریان خروجی ارز بکار گیریم. یک سری دیگر از واردات مدت زیادی طول کشید تا تعهدات ارزی خود را انجام دهند و بخش بعدی مربوط به گمرک و محاسبه آن است.

عدم محاسبه تخصیص ارز نیممی در گزارش دادگاه حسابداری

در پایان سخنان خود ، کارکنان حسینی تأکید کردند: १ 1997 باید تعیین کند که آیا ارز مشخص شده در سال 1997 و ادامه آن १ در سال 1998 بررسی شده یا در پایان ، به این نتیجه رسیده اند که 8 8 میلیارد میلیارد ارز مشخص نشده است. اینطور نیست

به گزارش تی تی آنلاین ، اخباری مبنی بر از دست رفتن میلیاردها دلار ارز امروزه موجب بحث و گفتگوهای داغ در مورد صحت آن شده است که طبق گفته رئیس دفتر حسابرسی ملی در سال 1997 در زمینه واردات کالاها و خدمات اساسی و غیر اساسی مورد بررسی قرار گرفت. نرخ ارز خارجی 4.7 میلیارد دلار با نرخ دولت تأمین می شود. وارداتی نداشتند.

همتی می گوید ارز 8 میلیارد دلار ارز است

در پی گزارش دادگاه حسابداری ، استاندار بانک مرکزی توضیحاتی در این باره ارائه داد ، به طوری که وی در بیانیه خود در سال 1997 ، 42 میلیارد تومان ارز معادل یک میلیارد دلار تأمین کرد که از این میزان 1 تا 4 میلیارد دلار مربوط به چهار ماه اول سال است.

همتی گفت: در بازه زمانی گزارش حسابداری دادگاه ، مبادله ارزی 1 میلیارد دلار تعهد شده است و مابقی میلیارد دلار به دلیل عدم تراز شدن تلف نشده است اما دلایل دیگری از جمله فروش پول پول وجود دارد. و به دلیل ممنوعیت ، نتوانسته است به هر حال کالاها و قطعات آن را که مربوط به محاسبات گمرکی و گمرکی است ، تهیه کند.

استاندار بانک مرکزی اظهار داشت: از این یک میلیارد دلار نام و مشخصات 1.2 میلیارد میلیاردی را داده ایم که واردکننده تعهدات ما را برآورده نکرده است. صدها میلیون دلار برای این پرونده هزینه می شود که توسط قوه قضاییه پیگیری می شود و مقصر آن در زندان است.

علاوه بر این ، رئیس دفتر ریاست جمهوری امروز به تی تی آنلاین گفت كه طبق گفته رئیس جمهور ، این تعداد به واسطه اطلاعات دروغین براساس گزارش دادگاه پاسخگویی محاسبه و اعلام شده است و مسئولان در روزهای آینده در مورد همه موضوعات مطرح شده پاسخ روشنی دارند. اطلاعات مربوطه علنی می شود.

]انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا