علم و سلامت

“دلمیکرون” سویه نیست

به گزارش شفاف، نشریه تبلیغاتی هندی «فرست پست» در این باره نوشت: عنوان دلمیکرون از ترکیب آهنگ های دلتا و اومیکرون تاج گرفته شده است.

این مقام بهداشتی هند اخیراً از Delmicron به عنوان ترکیبی از دلتا و آمیکرون به طور همزمان نام برد که اروپا و ایالات متحده را سرنگون کرد.

Delmicron چه سیستم مراقبت بهداشتی ابداع شده است؟

نه تنها سازمان بهداشت جهانی (WHO) بلکه مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده نیز هنوز درباره این ادعا که رقابت جدیدی به نام دلمیکرون شکل گرفته است، اظهار نظر نکرده اند.

انجمن ملی Covid-19 هند و شورای پزشکان در هند (ICMR) هنوز از واژه delmicron استفاده نکرده اند.

کلمه delmicron از کجا آمده است؟

تمام گزارش‌های اخیر که از delmicron استفاده می‌کنند بر اساس مجوز دکتر است. شاشانک جوشی، عضو نوزدهمین گروه قومی کارگران فروزن در ماهاراشترا، هند.

بر اساس گزارش ها جوشی در بیانیه اخیر خود گفت: دلمیکرون ترکیبی از آهنگ های دلتای آمیکرون و کوروناویرو است که شیوع کووید 19 را در اروپا و ایالات متحده افزایش داده است.

در حال حاضر، در حالی که برخی گزارش ها در مورد آهنگ جدیدی صحبت می کنند که با استایل دلمیکرون تاج گذاری شده است، صحبت از صحبت های دکتر جوشی نیست. دکتر ظاهر می شود مشروط گفته می شود که نوک دلتا و آمیکرون هر دو باعث افزایش بروز کووید 19 در یک منطقه خاص می شود.

بنابراین delmicron یک آهنگ جدید کروناویروس نیست و اساساً شرایطی است که در آن هر دو سویه دلمیکرون و دلتا (1) در یک زمان در بیمار مبتلا به Stat 19 وجود دارند و شناسایی می شوند (2) یا به سرعت در یک منطقه پخش می شوند.

آیا ترکیب دلتا و آمیکرون (دلمیکرون) استانداردهای خاصی دارد؟

تاکنون نشانه های متفاوتی به دلیل وجود دلمیکرون در موقعیت گزارش نشده است.

دلمیکرون علائمی شبیه به حالت های آمیکرون و دلتا دارد که برخی از آنها به شرح زیر است:

* دمای بدن بالا

سرفه های مداوم

* از دست دادن یا تغییر حس بویایی یا چشایی

* سر

*آبریزش بینی

*گلو درد

مطالعات اخیر نشان داده‌اند که دلتا و آمیکرون هر دو سویه‌های ویروس کرونا هستند که به سرعت انتقال می‌یابند، اما محققان بریتانیایی در دو مطالعه اخیر دریافتند افرادی که به DELTA آلوده شده‌اند بیشتر از افرادی که به فیلترهای دلتا آلوده شده‌اند، با فیلترهای دلتا آلوده می‌شوند. احتمال ابتلا به نوع شدید بیماری کمتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا