علم و سلامت

نظر علمی درباره اثربخشی واکسن “سینوفارم” / وضعیت “لامبدا” در ایران

دبیر Covid دبیر نوزدهمین کمیته علمی دولتی با اشاره به بی اثر بودن واکسن Sinofarm گفت: “در حال حاضر ما می توانیم اثربخشی واکسن ها را مقایسه کنیم.” ما هنوز اطلاعات ناقصی در مورد واکسن ها و واکسن های مختلف داریم. با این حال ، ما می دانیم که سازمان بهداشت جهانی این واکسن ها را دریافت کرده است و از همه جوامع خواسته است که با برخی از بسترهای مجاز واکسینه شوند.

عاطفه عابدینی در گفت وگو با تی تی آنلاین دکتر کووید 19 از وضعیت و تمایل بیماری در منطقه صحبت کرد. اگر نمودار بیماری ها در منطقه را بررسی کنیم ، شانس ابتلا به بیماری مثبت و میزان مرگ و میر طی چند روز گذشته کاهش یافته است و انشاءالله این رویداد آغاز روند پنجمین بالاترین در کشور زیر خواهد بود. به عنوان مثال ، طبق مقالات بیماری ، ما به 30،000 مورد مثبت ویروس کرونا در روز و 25،000 مورد مثبت می رسیم و می توان گفت که پنج درصد کاهش می یابد. در زمینه بیماران سرپایی چندین درصد کاهش می یابد.

تاج در سیستان و بلوچستان به سمت پایین متمایل می شود

وی افزود: در سیستان و بلوچستان شاهد شرایط مطلوبی هستیم و به نظر می رسد هم اکنون روند بیماری در این استان رو به کاهش است. در دیگر نقاط کشور ما یا هنوز در قله هستیم یا در بالا متروک هستیم. به عنوان مثال ، در استان کرمان ، که شرایط تا حدودی تغییر کرده است ، اما هنوز نمی تواند صددرصد قضاوت کند.

عابدینی در مورد وضعیت تهران نیز گفت: در تهران به نظر می رسد که ما در جلگه مستقر شده ایم و انشاء الله روند کاهش می یابد.

لامبدا هنوز در ایران شناسایی نشده است

وی با اشاره به نوع لامبدا که در برخی از کشورهای اطراف ایران گزارش شده است ، گفت: لامبدا جهش جدیدی در ویروس کرونا است که به نظر می رسد اثر بیماری داشته و شدیدتر از دلتا است. البته بستگی زیادی به این دارد که آیا جامعه غالب لامبدا رخ می دهد یا خیر ، که به شرایط جامعه و ویروس نیز بستگی دارد. البته ، همانطور که در برخی از کشورهای همسایه دیده شده است ، حتی ممکن است در ایران باشد ، اما ما هنوز توالی و هویت این مرد را در منطقه تایید نمی کنیم.

عابدینی گفت: مطمئناً من هنوز نمی توانم دقیق و واضح بگویم که این جهش خطرناکتر از نوع دلتا است. زیرا این مشکل مربوط به شرایط بیماری زا است و … نیاز به بررسی دارد.

واکسن سینوفارم ؛ مثر ، یا بی اثر؟

وی از سوی دیگر در مورد جوانب مثبت و منفی واکسن Sinofarm گفت: “شایعات زیادی در مورد این مسائل وجود دارد.” به طور کلی ، ما نمی توانیم با تأثیر واکسن ها به خوبی مقایسه کنیم. زیرا ما هنوز اطلاعات ناقصی در مورد واکسن ها و واکسن های مختلف داریم. با این حال ، ما می دانیم که سازمان بهداشت جهانی این واکسن ها را دریافت کرده است و از همه جوامع خواسته است تا با هر بستری سعی در تهیه واکسن داشته باشند. حتی اگر تکه تکه شود. بنابراین ، طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی ، درصد واکسیناسیون مهمتر از نوع واکسن است.

عابدینی در شبکه های اجتماعی درباره عکس های آزمایش آنتی بادی روی افرادی که واکسن سینوفارم را دریافت کرده اند و ادعا می کنند هیچ بدن آنتی بادی در بدن آنها ساخته نشده است ، گفت: “هیچ ارتباطی با آن ندارد”. از آنجا که ابتدا لازم است ظاهر یک ضایعه بدن را اندازه گیری کنیم ، گاهی اوقات لازم است که یک آنتی بادی خنثی کننده یا خنثی را اندازه گیری کنم. در برخی موارد ، تولید آنتی بادی ممکن است هفته ها به تاخیر بیفتد و تحریک ایمنی سلولی آنها بیشتر باشد ، اما نباید از این تصاویر نتیجه گرفت که واکسن ناکافی یا بی اثر است. در عین حال نمی توان گفت که همه آنتی بادی های بسیار قوی برای این بیماری ندارند. به هیچ وجه مجاز نیست چنین سوالاتی را مطرح کنید.

علت ایجاد قارچ سیاه و راههای مقابله با آن

دبیر کووید نوزدهمین کمیته علمی ملی گفت: “قارچ سیاه یک بیماری قارچی است که در بیمارانی که سیستم دفاعی بدنشان به هر دلیلی ضعیف شده است رخ می دهد ، یا در بیماران دیابتی که کنترل ضعیفی دارند یا از داروهایی مانند کورتیکواستروئیدها استفاده کرده اند.” ممکن است. در بیماری کووید ، این بیماری ممکن است در صورت تداوم طولانی مدت بیماری یا وجود برخی داروها که بر سیستم ایمنی بدن تأثیر می گذارد و آنتی بیوتیک ها بدون خطر تجویز می شوند نیز رخ دهد. بنابراین باید هم در مورد این داروها و هم در موارد مصرفی مراقبت کرد ، مبادا چنین تأمین کننده ای وجود داشته باشد.

عابدینی گفت این بیماری درمان ضد قارچی دارد. پروتکل درمان کووید هنوز پابرجاست ، اما اگر عارضه ای از بیماری های قارچی ایجاد شود ، درمان ضد قارچی آغاز می شود. من هرگز در بیمارستان مسیح دانشوری ، جایی که تعداد زیادی بیمار دارم ، قارچ سیاه نداشته ام ، اما در برخی موارد این اتفاق می افتد. لازم به ذکر است که دوز داروها باید به طور دقیق تجویز شود. اگر در این مورد باید مراقبت شود ، می توان از این شر جلوگیری کرد و در عین حال ، در صورت وقوع ، می توان آن را کشف و به سرعت درمان کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا