علم و سلامت

عقب ماندگی نظام سلامت در توسعه طب سنتی

“در ایران ، اگرچه در سال های اخیر پیشرفت هایی داشته ایم و اقداماتی که درست پس از ایجاد حاشیه های رای انجام شده است ، سیستم مراقبت های بهداشتی هنوز بر اساس هنجارها و نیازهای سازمان بهداشت جهانی است. سیاست های این سازمان ده ها سال است که در تکامل طب سنتی عقب افتاده است.

به گزارش تی تی آنلاین ، مرتضی مجاهدی دکتر وی با اشاره به لزوم توسعه طب سنتی و مکمل در کشور گفت: در دهه گذشته با تاکید و برنامه های راهبردی سازمان بهداشت جهانی ، همه کشورها ملزم به توسعه طب مکمل و سنتی خود شدند که ایران در این برنامه توسط مقامات پزشکی سنتی و عموم مردم ، و به خاطر سیستم و سیستم بهداشتی ما ، از توجه ویژه به پزشکی علمی و دانشگاهی ایران اطمینان حاصل شود.

وی افزود: در همین راستا ، در سال 2007 ، رشته طب سنتی ایران در چندین دانشگاه علوم پزشکی کشور شکل گرفت و در آرمانهای علم سنتی در طب ایران به ایران آغاز شد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل در مورد افزودن محافل علمی جهان و سازمان بهداشت جهانی به توسعه طب مکمل و جایگزین ، گفت: سازمان بهداشت جهانی بیش از 10 سال است که استراتژی ها و پروژه های علمی را تدوین کرده است. توسعه سیستماتیک طب سنتی در دهه های اخیر از آنجا که طب سنتی به طور فزاینده ای علمی می شود ، تأکید و تأکید می کند که طب سنتی محدودیت ها و هزینه های شدیدی دارد و این دارو در هیچ کجایی در دسترس نیست و به اندازه کافی در بیماری های خاص م effectiveثر نیست. از سوی دیگر ، دسترسی عمومی و ویژگی های فرهنگی بسیاری از جوامع بالاتر از طب سنتی و مکمل است و مردم می توانند با پیروی از شیوه ها و شیوه های سنتی پزشکی ، یا با استفاده از روش های درمانی ساده ، نتایج خوبی را با قیمت کمتر به دست آورند.

وی افزود: “سازمان بهداشت جهانی همه موارد را بسته به سیستم بهداشت ملی برای اسناد علمی لازم و شواهد برای درمانهای سنتی و مکمل ، برای آزمایشات بالینی ، آزمایشات بالینی ، آزمایشگاهها و عملیات تحقیقاتی ؛ اسناد علمی ، توانایی و اثربخشی این روشها برای جامعه برای ارائه اطلاعات علمی و گنجاندن آنها در سیستم بهداشتی خود.

مجاهدی با بیان اینکه بسیاری از دانشگاه های کشورهای توسعه یافته موضوعی موسوم به پزشکی یکپارچه را منتشر کرده اند ، گفت: در بخش این بیمارستان های ملی ، وقتی بیمار پس از تشخیص بیماری می آید ، گروهی از متخصصان طب سنتی و عمومی با این موضوع موافق هستند. و نظارت می کند. درمان این بیماری ، داروهای تکمیلی و روشهای متداول پزشکی ارائه می شود و خدمات بهداشتی نیز باید در یک فضای علمی خوب و داروی یکپارچه به بیماران ارائه شود.

وی گفت: “برخی از کشورها مانند چین ، کره و برخی از کشورهای آسیای جنوبی و حتی کشورهای اروپایی-آمریکایی پیشگام هستند.” داروها تحت درمان و توسعه علمی نیستند.

وی افزود: در پیشرفت های ایران در چند سال گذشته و اقداماتی که تا کنون انجام داده ایم ، ما بلافاصله پس از حاشیه رأی انتخاب شده ایم ، از جمله سیستم مراقبت بهداشتی ما مطابق مقررات و الزاماتی که سازمان بهداشت جهانی در سیاست های آن. “دهه بعد در توسعه طب سنتی.

“متأسفانه ما در جامعه افراطی شاهد رگه ای از تاریکی و تاریکی هستیم که مانع برخورد مردم با انتقام از طب سنتی یا طب اسلامی و سوء استفاده از اعتقادات مذهبی مردم می شود ، در حالی که آنها نه تحصیلات علمی دارند و نه مجوز قانونی دارند.

مجاهدی خاطرنشان کرد: این امر مشکلی ایجاد کرده است زیرا حمایت سیستم بهداشتی ما از سالهای گذشته مانع این نیاز بالا نشده و پاسخگوی نیازهای مردم در محافل علمی و حقوقی مدرن نیست.

معاون وزیر ایران و وزارت طب مکمل با اشاره به جشن طب ایرانی در آبان ماه سال جاری گفت: فعالیت های علمی برجسته کنونی محققان و طرفداران این رویداد معرفی شده و زمینه های بیشتری را برای توسعه این دانشکده پزشکی

مجاهدی با تأکید بر اینکه امسال به دلیل شرایط همه گیر تاج ، بخش ویژه ای در بیماری کووید 19 در نظر گرفته شد ، گفت: تحقیقات و پروژه های برتر انتخاب و از برندگان تجلیل می شود.

به گزارش وب دا ، وی ابراز امیدواری کرد: “به امید خدا ، ما قادر خواهیم بود تحقیقاتی را بر اساس شواهد بالینی و تمرینات مربوط به آن ارائه دهیم تا توضیحی در مورد اجرای اسناد فعلی ارائه شود و نیازهای شرکت را برآورده کند.

شایان ذکر است که دومین روز جشنواره طب ایرانی 10 نوامبر برابر با روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه برگزار می شود. مهلت ثبت نام و انطباق از 11 ژوئیه آغاز شده و تا 6 اکتبر 2014 ادامه دارد. علاقه مندان برای شرکت در جشنواره می توانند جهت مطالعه فراخوان و ثبت نام به جشنواره طب ایرانی در سایت http://pmfestival.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا