عمومیکسب و کار ویژه

نکات مهم الگوریتم حلقه یا ریلز اینستاگرام (INSTAGRAM REELS)

برای استفاده از این ویژگی می توانید به بخش استوری برید و در زبانه Reels به ساخت و اشتراک گذاری حلقه های خود بپردازید. این ویدئوها در زبانه Reels اکسپلور اینستاگرام قرار گرفته و می تواند به قسمت حساب کاربری شما در بخش جدایی در کنار پست ها و IGTV ها اضافه شود.

ریلز reels کجاست؟

اگر ریلز برای شما فعال باید کافیست وارد صفحه استوری شوید، در آنجا گزینه ی جدیدی به نام REELS اضافه شده است. با فشردن دکمه REELS ویدیو خود را ضبط کنید و برای تغییرات ویدیو( تغییر سرعت ویدئو، افکت، موزیک و تایمر) از دکمه های سمت چپ استفاده کنید.

چرا اینستاگرام من ریلز ندارد؟

قابلیت ریلز هنوز در مرحله آزمایش اینستاگرام است و برای بسیاری از اکانت‌ها هنوز فعال نشده است. نگران نباشید؛ اینستاگرام این قابلیت را به مرور برای همه اکانت ها فعال خواهد کرد.

ترفند و آموزش فعال کردن reels ریلز اینستاگرام

فعال کردن ریلز برای گوشی های IOS

  1. وارد صفحه استوری شوید.
  2. یکی از افکت ها ( فیلترها) را انتخاب کنید.
  3. گزینۀ view effect page و سپس use effect را انتخاب کنید.
  4. اکنون کلیپ ریلز خود را انتخاب کنید (15 ثانیه)
  5. در ادامه گزینه‌های add و next را انتخاب کنید.
  6. در مرحله آخر کپشن و تنظیمات را برای ریلز خود وارد کنید.
  7. ریلز را منتشر کنید.

فعال کردن ریلز برای گوشی های اندروید:

  1. برای این کار باید مرورگر kiwi را دانلود و در گوشی خود نصب کنید.
  2. وارد مرورگر شوید و از قسمت منو مرورگر گزینه Extensions انتخاب کنید.
  3. با استفاده از دکمه from store وارد مارکت افزونه ها شوید.
  4. در قسمت سرچ باکس inssist  را سرچ کنید.
  5. در صفحه افزونه دکمه Add to chrome را بفشارید.
  6. بعد از نصب افزونه دوباره منو مرورگر را باز کنید . در انتهای منو یک گزینه با نام inssist اضافه شده است.
  7. در صفحه inssist دکمه lets go بفشارید. اگر این صفحه را کامل نمیبینید از منوی مرورگر گزینه Desktop site را تیک بزنید.
  8. در ادامه نام کاربری و پسورد اکانت خود را وارد کنید و اقدام به انتشار ریلز نمایید.

Important points of the Instagram Reel algorithm (INSTAGRAM REELS)

نحوه فعال کردن reels در دسکتاپ با اکستنشن کروم

نحوه انتشار ریلز در کروم درست شبیه اندروید می‌باشد با این تفاوت که به جای kiwi از مرورگر chrome استفاده میکنید. این روش فقط برای دسکتاپ می‌باشد.

فاکتورهای الگوریتم ریلز اینستاگرام

در هفته گذشته، اینستاگرام اطلاعات جدیدی درباره فاکتورهای کلیدی و تاثیرگذار در رتبه دهی صفحات، توسط الگوریتم حلقه منتشر کرد که با توجه به این المان ها می توانید میزان بهره مندی خودتان از این الگوریتم را به حداکثر برسانید.
اینستاگرام به طور خلاصه، ابتدا نشان می دهد که چگونه بر اساس چهار عامل اصلی، تعیین می کند که هر کاربر به کدام حلقه علاقه مند است:

1- تماشای کامل یک حلقه

2- لایک کردن

3- کامنت نشان دهنده سرگرم کننده بودن حلقه

4- رفتن به بخش صدا برای ساختن حلقه خودتان

بنابراین طبق الگوریتم گوگل و 4 سیگنال ذکر شده، هر چقدر شما Reel های بیشتری تماشا کنید، برای آن ها کامنت بگذارید، لایک کنید و بیشتر مشارکت داشته باشید، احتمال تعامل بالاتری را فراهم خواهید کرد. البته از آن جایی که اینستاگرام قصد دارد کاربران را به تعامل بیشتر دعوت کند، اگر شما حلقه های بیشتری تولید کنید، احتمال شانس بیشتری برای دیدن Reel ها خواهید داشت.

جالب است بدانید که اینستاگرام در “درک ویدئو بر اساس پیکسل و کل فریم” نقش دارد. به عبارت دیگر، اینستاگرام سعی می کند با نشان دادن محتوای بیشتر، مشابه ویدئوهایی که اخیرا تماشا کرده اید، بر اساس یک سیستم هوش مصنوعی تعیین می کند که Rell ihs مشابه آن ها به شما نشان داده شود. الگوریتم های تشخیص ویدئوی فیس بوک همیشه در حال بهبود است و این به طور فزاینده ای به یک عامل مهم تبدیل می شود؛ بنابراین اگر در قسمت Reels ویدئوهایی درباره بسکتبال تماشا کنید، احتمالا ویدئوهای بیشتر دیگری با این موضوع در بخش حلقه ها به شما نمایش داده خواهد شد.

ریلز اینستاگرام چیست؟

reels امکانی است که از سال 2020 به اینستاگرام اضافه شد، این قابلیت به کاربران اجازه ضبط ویدیوهای 15 تا 90 ثانیه ای با افکت‌های جذاب می‌دهد که می‌توان روی آن موزیک‌های جذابی قرار داد. یکی از تبلیغات است، اگر به دنبال هستید و قصد دارید بازدید خود را افزایش دهید حتما از این قابلیت استفاده کنید چون جذابیت ریلز باعث جلب توجه مخاطبین می‌شود ، به عبارتی ریلز یک ابزار مارکتینگ برای اینستاگرام محسوب می‌شود.

تفاوت ریلز اینستاگرام (reels) با تیک تاک

ریلز اینستاگرام چیست؟ آیا همان تیک تاک است؟ محبوبیت تیک تاک و رشد سریع این شبکه اجتماعی و داشتن ماهانه 800 میلیون کاربر فعال باعث شد که این پلتفرم بتواند با شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار مانند اینستاگرام رقابت شدیدی پیدا کند. اینستاگرام که خطر از دست دادن کاربران را حس میکرد قابلیت جدیدی به نام ریلز را فعال کرد. در واقع ریلز برای رقابت با اپلیکیشن تیک تاک طراحی شد. ماهیت اصلی ریلز اینستاگرام و تیک تیک فراهم کردن بستر ساخت ویدیوهای خلاقانه برای کاربران است و شباهت‌هایی در محل نمایش نام کاربری و کپشن و روش ساختن ویدیو دارند، ولی تفاوت‌هایی هم وجود دارد که در ادامه بررسی می‌کنیم:

محدودیت زمانی: در تیک تاک امکان گرفتن ویدیوی 10 دقیقه‌ای وجود دارد در حالیکه در reels این زمان 90 ثانیه است.

الگوریتم‌های دو پلتفرم: تیک تاک الگوریتم‌های خود را شفاف سازی کرده است که نمایش ویدیوها بر اساس موقعیت جغرافیایی و علاقه مندی افراد و میزان تعامل است ولی اینستاگرام راجع به الگوریتم‌های ریلز  توضیحی نداده است.

تبلیغات: در ریلز اینستاگرام تبلیغات پولی وجود ندارد، ولی برای کاربران تیک تاک این قابلیت وجود دارد که از ویدیو‌های خود کسب درآمد کنند.بطور کلی طبق نتایج به دست آمده،مخاطبان از تیک تاک به عنوان محیطی برای شادی و سرگرمی استفاده می‌کنند و نمی‌توان به اندازه اینستاگرام روی ویدیوهای تبلیغاتی روی آن حساب کرد،بنابراین reels کمک زیادی به کسب و کارهای الکترونیکی می‌کند.

تفاوت ریلز با استوری

شاید برای بعضی افراد این سوال پیش بیاد که دقیقا تفاوت ریلز با استوری در چیست؟

  • ریلز در فرمت ویدیویی است ولی استوری می‌تواند به صورت عکس هم باشد
  • استوری برای مخاطبین پیج شما است ولی ریلز را می‌توانید در اکسپلور قرار دهید.
  • استوری 24 ساعت نمایش داده می‌شود ولی ریلز را می‌توانید سیو کنید.
  • زمان هر استوری 15 ثانیه است ولی ریلز تا 90 ثانیه هم طول میکشد.

نکته: با دانستن سایز و ابعاد استوری و پست اینستاگرام می‌توانید استوری‌های بهتری منتشر کنید و اگر مشکل بزرگ سدن سایز استوری دارید به مقاله زوم شدن استوری در اینستاگرام سر بزنید.

تفاوت ریلز و پست اینستاگرام

فرق پست ویدیویی معمولی با ریلز در این است که شما برای گذاشتن ویدیو در اینستاگرام محدودیت زمانی دارید. در گذشته برای گذاشتن پست ویدیویی در اینستاگرام امکان بارگذاری ویدیو با زمان 1 دقیقه برای شما وجود داشت. اگر ویدیو طولانی‌تر بود کاربر مجبور بود آن را در یک پست اسلایدی بارگذاری کند که هر اسلاید 1 دقیقه بود و تنها امکان نمایش ویدیوی 10 دقیقه‌ای را داشت.

بعد از آن اینستاگرام برای رقابت با یوتیوب، IGTV را ارایه داد که افراد می‌توانستند ویدیوهای خود را با طول حداکثر 10 دقیقه آپلود کنند. اما اکنون با ظهور ریلز اینستاگرام، همه ویدیوها به صورت Reels نمایش داده می‌شوند. نتیجه اینکه پست ویدیویی ریلز ترافیک بالاتری را برای صفحه شما به همراه دارد.

شاید سوال پیش آید که بهتر است ویدیوی خود را با چه حالتی پست کنید که بازدید بیشتری داشته باشد؟ اگر ویدیوی شما فان و بامزه است بهتر است برای نمایش آن از Reels استفاده کنید. فضای ریلز و ویدیوهایی با این فرمت جدی نیستند و ویدیوهایی که طنز یا خنده‌دار هستند برای ریلز موفق‌تر می‌شوند. استفاده از هشتگ در ریلز اینستاگرام محدود است و بهتر است به جای وقت گذاشتن روی هشتگ و کپشن ریلز محتوای ویدیوی خود را بهتر کنید تا نتیجه بگیرید.

امروزه هر نوع ویدیو به صورت ریلز نمایش داده می‌شود. اگر ویدیوهای شما جامع‌تر از محتوای ریلز هستند بهتر است آن را به صورت پست معمولی و اسلایدی بارگذاری کنید. به علاوه ویدیوهای ریلز به صورت عمودی نمایش داده می‌شوند، اگر ویدیو شما افقی است بهتر است به صورت پست و در چند اسلاید آنها را نمایش دهید.

فعال سازی ریلز اینستاگرام

برای آموزش فعال سازی ریلز در آیفون و اندروید در اینستاگرام دو راه وجود دارد.

راه اول فعالسازی ریلز اینستاگرام: شما می‌توانید مانند استوری گذاشتن روی قسمت پروفایل خود بزنید و در قسمت چرخدنده reels را انتخاب کنید  و تنظیمات مربوط به دوربین را ست کنید و در قسمت 3 به جای استوری REEL قرار دهید.

راه دوم فعال سازی ریلز اینستاگرام: در این روش شما روی علامت مثبت می‌زنید و سپس گزینه REEL را انتخاب می‌کنید.

در آخرین مرحله برای بارگزاری ریلز شما وارد صفحه زیر می‌شوید، می‌توانید  در قسمت 6 برای ریلز خود کاور انتخاب کنید، رلیز خود را در explore به اشتراک بگذارید، اگر کپشن خاصی برای ریلز خود دارید در قسمت 7 بنویسید، در قسمت 8  افراد مورد نظر خود را تگ کنید، در قسمت 9 موقعیت مکانی خود را ست کنید و در نهایت reels را منتشر کنید.

در این مقاله به اهمیت ریلز در اینستاگرام و تفاوت ریلز با استوری و تفاوت ریلز اینستاگرام با تیک تاک و فعال سازی ریلز در اینستاگرام پرداختیم. اگر کسب و کاری در اینستاگرام دارید از فعال سازی ریلز اینستاگرام غافل نشوید و برای ساخت ریلز جذاب در اینستاگرام از افکت2ها و طرح بندی و یا موزیک استفاده کنید.

مشکل اجرا نشدن صدا در ریلز

گاهی از اوقات به یک ریلز یا استوری در اینستاگرام برخورد می‌کنیم که صدای آن اجرا نمی‌شود و پیغام «این موزیک در منطقه شما در دسترس نیست» نشان داده می‌شود. این موضوع مربوط به محدودیت های جغرافیایی اینستاگرام برای کشور ایران است. با تغییر IP این موضوع حل می‌‌شود.

آموزش دانلود ریلز (Reels) اینستاگرام

اینستاگرام هیچ ابزار داخلی برای ذخیره‌ و دانلود ریلزها ندارد با ترفندها و روش‌های زیر می‌توانید دانلود ریلز اینستا را انجام دهید.

  • با ضبط صفحه یا اسکرین کپچر از صفحه آیفون یا با اسکرین رکورد گوشی اندرویدی
  • استفاده از سایت‌ها برای دانلود ریلز
  • استفاده از اپلیکیشن‌های شخص ثالث برای دانلود ریلز اینستاگرام

گوریتم را به فرصت تبدیل کنیم؟

رمز موفقیت در این الگوریتم و ایجاد تعامل بیشتر از طریق Reels، تنها به تولید محتواهای باکیفیت، کاربر پسند و مناسب بستگی دارد؛ همانطور که این مورد، درباره سایر الگوریتم های اینستاگرام صدق می کند. استفاده از چهار سیگنالی که در بالا به آن ها اشاره شد به شما کمک می کند که بیشتر در بخش حلقه ها حضور داشته باشید و همین طور آن ها را ببینید. توجه داشته باشید که این بخش، اینستاگرام به محتواهای سیاسی حساس است و بهتر است از بارگزاری محتواهایی با این موضوعات خودداری کنید. بهترین روش برای موفقیت با این الگوریتم، انجام آزمون و خطا و داشتن برنامه هدفمند برای تولید محتوای تاثیر گذار و جذاب است.

  • 67) Yemen
  • (+260) Zambia
  • (+263) Zimbabwe

مرورگر شما از HTML5 پشتیبانی نمی کند.

نکته:خیلی از افراد دوست دارند که صفحه اینستاگرامشان دیده شود و تعداد فالور ها و تعداد لایک و کامنت هایشان زیاد شود اگر شما هم جزو این افراد هستید میتوانید با مراجعه به سایت ما و خرید کامنت اینستاگرام به راحتی کامنت های زیادی داشته باشید و از ان لذت ببرید.

دکمه بازگشت به بالا