علم و سلامت

آب به وبا آلوده نیست؛ نگران نباشید

مدیرکل دفتر پایش سلامت آب و فاضلاب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: به صراحت می‌توانیم بگوییم که با بررسی آلودگی باکتریایی وبا که در شبکه توزیع آب در هیچ منطقه‌ای وجود ندارد، مواجه هستیم. در هر ایالت و روستا.

احمد منتظری نیز در گفت وگو با تی تی آنلاین، با تاکید بر اینکه با وجود علائم وبا در آب، خطرات جزئی وجود ندارد، مدعی شد: درصد موجودیت میکروبی در شبکه های توزیع شهری و روستایی بسیار برآورد شده است. خوب.

وی با بیان اینکه نسبت به سلامت و بهداشت آب عاری از میکروب و کلر در کیف پول شهری و روستایی اطمینان 100 درصدی داریم، تاکید کرد: این موضوع نه تنها از سوی وزارت آب و پاکسازی کشور، بلکه از سوی وزارت. سلامتی که قانون ما از آن مراقبت می کند تأیید شده است.

مدیرکل دفتر پایش سلامت آب و فاضلاب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه موارد ابتلا به وبا در منطقه ما باید از طریق تماس با خارجی ها و یا ساکنان داخلی مشاهده شود، گفت: روند خنک سازی و کیفیت آب در بسیاری از کشورها وجود دارد. کشور کار درستی انجام نمی دهد.

به گفته منتظری، طرح تامین کیفیت و سلامت آب در بخش روستایی مرهون تلاش و برنامه ریزی 25 ساله است زیرا زیرساخت های لازم ایجاد شده و اکنون امنیت ملی آب وجود دارد. .

وی با بیان اینکه تنها حدود 700 آزمایشگاه آبرسانی و نزدیک به 200 آزمایشگاه متروک در سراسر کشور وجود دارد که به طور مداوم تحت کنترل عوامل آلودگی، میکروبی، فیزیکی، شیمیایی و … هستند، گفت: در بسیاری از کشورهای همسایه چنین شرایطی وجود ندارد. بسیار ضعیف و فقیر

مدیرکل دفتر پایش سلامت آب و فاضلاب شرکت مهندسی آب و فاضلاب ایران اظهار داشت: در کشورهای عراق، افغانستان و پاکستان شرایط کنترل و بهداشت آب مانند ایران برای استفاده از آن نیست، زیرا در این شرایط وجود دارد. اطمینان کامل از کیفیت و سلامت آب

منتظری ادامه داد: مردم از منابع ناایمن مانند چاه های کشاورزی، رودخانه ها و امثال آن برای آب آشامیدنی، آب کانال ها، شرکت های فاضلاب و شبکه های توزیع آب که تحت پوشش شرکت آبفا نیستند، استفاده نکنند.

حمیدیه در خصوص وضعیت آب شرب این شهر که اخیرا در مورد بیماری های آن منتشر شده است، گفت: تمامی مطالب منتشر شده در فضای مجازی در خصوص آلودگی آب این شهر کذب است و نتایج آزمایشات میکروبی و کیفی سلامت خود را نشان می دهد. آب بنوشید است.

آب آشامیدنی حمیدیه توسط مرکز بهداشت شهرستان حمیدیه روزانه چندین بار نمونه برداری و آزمایش شده است و از سوی دیگر آزمایشگاه مرکزی آب اهواز به طور مستقل نمونه های آب منتشر شده توسط شبکه توزیع آبفای حمیدیه را بررسی و پایش می کند. فرمود: به طوری که هیچ شبهه ای به اسهال و استفراغ از آب آشامیدنی وارد نشده بود.

منتظری تنها منابع معتبر آب برای گزارش آلودگی را مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان و استان و علوم پزشکی وابسته به وزیر بهداشت عنوان کرد و تنها نسبت به آلودگی آب شرب شهر حمیدیه هشداری نداده است. و ادامه داد: سیستم های آبی بیشتری در اطراف روستای حمیدیه در حال توسعه است و کمپین های بهداشتی و بهداشتی و بهداشتی آنها توسط گروه ملی آب در حال انجام است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا