اقتصادی

بهادری جهرمی: دولت با متضررکردن مردم در بورس برای خود منفعت ایجاد نمی‌کند

سخنگوی دولت با بیان اینکه بازار کاذبی در حوزه ارز ایجاد شد که موقتی است، گفت: این دولت با آسیب رساندن به مردم در بورس به نفع خود نیست.

به گزارش تی تی آنلاین، علی بهادری جهرمی، سخنران و دبیر هیات دولت در نشست مسئولان سیاسی بسیج خواهران در آبعلی با تاکید بر اهمیت توجه و برنامه ریزی برای آینده، اظهار کرد: داریم. در آیات و روایاتی که هر قوم و ملتی ترسیم می‌کند و آینده‌اش را برنامه‌ریزی می‌کند، می‌سازد و تصمیم می‌گیرد که رهبر باشد و آینده را انجام دهد یا پیروی کند و دیگران آنچه را که قرار است انجام دهند. البته در این زمینه بین مردان و جوامع کشمکش وجود دارد و هر چه بیشتر فعال باشد موفق تر است.

وی ادامه می دهد: در مسیری که به دلیل تفاوت جدی دنیای ما با برخی کشورها برای رشد برنامه ریزی می کنیم، نگاه متفاوتی وجود دارد. سؤال این است که چه جامعه ای مطلوب است که مثلاً آزادی ازدواج همجنس گرایان نماد آزادی و مطلوب باشد یا استحکام بنیان خانواده مطلوب باشد؟

رئیس دولت خاطرنشان کرد: در رقابت برای توسعه آینده به ویژه پس از جنگ جهانی دوم، تفاوت چشمگیری بین مناطق جهان ایجاد شد. برخی از کشورها درگیر جنگ شدند و عقب نشینی کردند و برخی از کشورهایی که تحت رهبری ایالات متحده آمریکا بودند به جنگ تبدیل شدند.

بهادری جهرمی تصریح کرد: کشورهای پیروز جنگ جهانی دوم از جمله آمریکا، انگلیس، فرانسه و شوروی به درخواست خود ساختاری در سازمان ملل به نام شورای امنیت ایجاد کردند تا جنگ را متوقف کنند اما این ساختار یک مداخله در دست، حق نیز مداخله کرد زیرا در دنیا آنچه من می خواهم اتفاق می افتد و آنچه نمی خواهم اتفاق نمی افتد، که بسیار واضح است.

وی اعلام کرد: بنای سازمان ملل بر اساس حق وتو برای تنظیم دنیای قوانین و مقررات است که به معنای زورگویی و دیکتاتوری قانونی شکل گرفته در سراسر جهان است. پس از این، تقریبا یک سال بعد در مذاکره دیگری، دلار ارز جهانی اعلام شد. این اقدام تاثیرات زیادی به نفع آمریکا داشت که یکی از آنها تسلط بر همه مبادلات جهانی است، یعنی آمریکا می داند رقبای اقتصادی اش چه می کنند، اما رقبا از مبادلات آمریکا خبر ندارند.

سخنگوی دولت تصریح کرد: اگر جنگ نباشد چرخه اقتصاد آمریکا نمی چرخد ​​و الگوی توسعه آمریکا مبتنی بر جنگ است. قدرت جهانی شدن ایالات متحده مبتنی بر بمب اتمی و قدرت نظامی است.

بهادری جهرمی درباره نقش ایران در نظم پس از جنگ جهانی دوم گفت: در تقسیم مسئولیت های جهانی توسط پیروزمندان پس از جنگ جهانی دوم، ایران به انرژی این کشورها و به عنوان هماهنگ کننده منطقه انتخاب شد. او یک هماهنگ کننده مستقل نبود و رهبر نظامی او نیز از سگ آمریکایی پست تر بود. یعنی حاکمی که نظام ملتش آمریکا را پایه گذاری کرد.

وی بیان می کند: در این مدلی که برای قدرت جهانی طراحی و مهندسی شد، ایران به رهبری امام (ره) انقلاب کرد و گفت ما این هندسه قدرت را قبول نداریم و می خواهیم آینده خود را مشخص کنیم و باشیم. پیشرو در این زمینه

سخنگوی دولت ادامه داد: عده ای که از آزادی می خوانند به این معنای آزادی یعنی تعیین سرنوشت خود توجه نمی کنند و هیچکس از بیرون تعیین کننده سرنوشت ما نیست. چند سال پیش حضرت آقا مفهوم آزادی یعنی آزادی در سطح ملی را بسیار زیبا بیان کردند.

بهادری جهرمی با اشاره به منابع غنی انسانی و طبیعی ایران خاطرنشان می کند: نقش متفاوت چنین قدرتی تمام معادلات جهانی را بر هم می زند و به همین دلیل پس از انقلاب اسلامی، غرب کاملاً ما را از تعریف نقش دیگری برایمان باز داشت. .

وی با اشاره به جنگ تحمیلی و اقدامات آمریکا و همپیمانانش علیه ایران، گفت: سفر برنامه ریزی جنگی غرب علیه ما هیچ گاه پایانی ندارد و تا ظهور مهدی موعود (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است. او جهان را به سوی صلح و ثبات هدایت خواهد کرد: دشمنی آنها با آزادی ما پایان نخواهد یافت.

در بخشی دیگر از سخنان، رئیس دولت تاکید کرد: طبیعتاً 43 سال پیش در دولت اشتباهاتی وجود داشت، اما در عوض باید در نظر داشت که ملت رو به رشد دشمنانی دارد. در قضاوت خود باید همزمان موانع بیرونی و ضعف ها و ضعف های درونی را ارزیابی کنیم.

بهادری جهرمی تصریح کرد: پیشرفت جمهوری اسلامی در 40 سال گذشته قابل مقایسه با صد سال گذشته تاریخ ما و کشورهای منطقه و میانگین رشد جهانی نیست. البته این رشد در همه دوره ها همیشه یکسان نبود و در دهه نود در روند نزولی این رشد بودیم.

وی افزود: در سال 90 تحریم های اقتصادی علیه کشورمان همراه با ابزارهای جنگی، هجمه عظیمی علیه امید و اعتماد مردم ما بود، اما در عین حال منابع رسانه ای به درستی کار نمی کند. .

رئیس دولت افزود: به عنوان مثال در جنگی که در فضای مجازی و رهبر انقلاب رخ داد، تشکیلات شبکه ملی اطلاعات در طول دهه نود در شبکه ملی اطلاعات کمتر از 30 درصد رشد کرد.

وی هشدار داد: اما در طول یک سال و سه ماه این دولت حدود 30 درصد رشد در شبکه سراسری داشتیم و توسعه این شبکه امروز به 60 درصد رسیده است. به همین ترتیب، در جنگ اقتصادی و قدرت داخلی، عده‌ای به رفع تحریم‌ها و خارج از کشور امیدوار بودند و مشخص است که نتیجه آن کشور در دهه‌های اخیر کمرنگ شده است.

بهادری جهرمی تصریح کرد: در همان زمان رئیس کل بانک مرکزی درباره نتایج برجام «تقریباً چیزی» نگفته است، اما آمارهای اقتصادی امروز نشان می‌دهد که در سایر بخش‌ها نیز وضعیت به همین شکل است و طی یک دهه گذشته، نه فقط ما پیشرفت نکرده ایم، اما آنها عقب نشینی کرده اند. چون رقبای ما همزمان در حال پیشروی بودند و اگر تورم با پول صورت نمی گرفت، سفره مردم بدش نمی آمد.

سخنگوی دولت با اشاره به اوضاع نابسامان جمهوری در عرصه های مختلف در ابتدای رژیم سیزدهم گفت: دولت مردم سال گذشته در شرایط سخت و تا حدودی کار بد و در دوران آغاز به کار کرد. وی در سال گذشته تلاش کرد تا وضعیت را بهبود بخشد و کشور را به مسیر پیشرفت واقعی سوق دهد.

بهادری جهرمی تصریح کرد: در ابتدای کار دولت با تکیه بر منابع داخلی و بهره مندی از منابع جهانی، واکسیناسیون کرونا را به حدی رساندیم که در آذرماه امسال 13 روز بدون فوت کرونا داشتیم و همه محدودیت‌های کرونا دارند. افزایش یافته است، در حالی که در کشورهای اروپایی و آمریکا هنوز مالیات مرگ سه رقمی از تاج دارد. این در حالی است که در یک سال و نیم آخر رژیم قبلی، در تمام میانگین‌های بهداشت جهانی پایین‌تر بودیم و روزانه هفتصد مرگ ناشی از کرونا داشتیم.

وی ادامه می دهد: در اینجا و وقتی دشمن دید که ما برای حل مشکلات حرکت می کنیم و مدیریت داخلی ما دیگر در لبه دوم تحریم آنها نیست، تغییر مسیر داد و همان دشمنی که 10 سال پیش می گفت که سن ما. در دو هفته اخیر اعتراف شده است که تحریم‌های آنها بی‌اثر شده است، زیرا ما با همین روحیه مسیر رشد اقتصادی و تحریم‌ها را در پیش گرفته‌ایم و تولیدات داخلی و توجه به منابع را جلب کرده‌ایم.

سخنگوی دولت با تأکید بر دلایل ناآرامی‌های اخیر در کشور توسط دشمنان خاطرنشان کرد: تجربه سال‌های گذشته نشان می‌دهد که هرگاه کشور در مسیر پیشرفت حرکت کند، در یک حرکت شتاب‌زده از فعالیت کامل خودداری می‌کند. به همین دلیل مقام معظم رهبری فرمودند که ما باید مجموع خود را در مقابل این اقدامات دشمن بسنجیم، این راه خدمت را ادامه دهیم و تسریع کنیم که فکر می کنیم انشاءالله وظیفه ما در این راه سریعتر پیش خواهد رفت.

وی در قسمت دوم این سخنان با اشاره به افزایش بودجه 13 دولت آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر 14 درصد از بودجه عمومی به آموزش و پرورش اختصاص می یابد که عدد قابل قبولی است اما 95 درصد از این بودجه استفاده می شود. به هزینه های جاری، بنابراین اگر به نفع خروجی نیست، باید به بهره وری خود توجه کنیم و به همین دلیل دولت اصلاح رشد 50 درصدی شاخص های رشد بهره وری در حوزه های مختلف را هدف قرار داده است.

بهادری جهرمی در پاسخ به سوالی درباره مالیات خانه های خالی گفت: وزارت راه و شهرسازی در این دولت 500 هزار خانه خالی را شناسایی و برای آنها مالیات تعیین و اظهارنامه مالیاتی صادر و ابلاغ شده است. که آنها یک قدم جلوتر هستند.

سخنگوی دولت تاکید کرد: دولت در مسیر اجرای قانون خانه های خالی است، اما زیرساخت های اطلاعاتی ما در همه زمینه ها ضعیف است و در برخی زمینه ها به همکاری های فرابخشی نیاز است، مثلا در مورد ما. آنها برای ثبت سازمان که زیرمجموعه دولت است به مدارک نیاز دارند. داشتن ارتباط عمیق تر و گسترده تر با ما ضروری است.

پیام پایانی

دکمه بازگشت به بالا